۱۳۹۶ تیر ۱۲, دوشنبه

روزنامه المدینه - عربستان ۱۰/۴/۹۶



 : «  مریم رجوی رئیس جمهور شورای ملی مقاومت ایران در خارج برعلیه رژیم شاه و همچنین بر علیه رژیم آخوندی که خمینی از زمان انقلاب سال 1979 آنرا بنیاد گذاشت٬ بپا خواست.






1. مریم عضدانلو در 4دسامبر 1953 در تهران در یک خانواده متوسط به دنیا آمد.
2. وی فارغ التحصیل رشته متالوژی از دانشگاه صنعتی شریف در تهران می باشد.
3. مریم از دهه هفتاد میلادی از طریق برادرش که زندانی سیاسی در زمان شاه ایران محمدرضا پهلوی بود با مجاهدین خلق آشنا شد و فعالیتهای خود را از طریق ارتباط با خانواده های شهداء و زندانیان سیاسی آغاز نمود..
4. این مخالف ایرانی شخصاِ نیز با رنج هایی مواجه شد و رژیم شاه خواهرش نرگس را اعدام نمود و همچنین خواهر کوچکترش معصومه که باردار بود نیز در دوران خمینی اعدام شد..
5. رجوی فعالیتهای سیاسی خود را هنگامی که 22سال داشت بعد از اعدام نرگس آغاز نمود..
6. وی تظاهرات علیه شاه را در دهه افتاد که منجر به سقوط او گردید سازمان میداد و به عنوان نماینده پارلمان کاندید شد که 250هزار رأی نیز بدست آورد.
7. در سال 1982 به پاریس مرکز سیاسی جنبش مقاومت که مقر شورای ملی مقاومت ایران است منتقل گردید و مسئولیت های مختلفی را به عهده گرفت.
8. در 28 آگست 1993 شورای ملی مقاومت ایران رجوی را به عنوان رئیس جمهور آینده ایران در دوران انتقال حاکمیت به مردم ایران انتخاب نمود.
9. رجوی بر این باور است که افراطی گری تهدید اصلی صلح منطقه و جهان است و رژیم آخوندی تلاش میکند که حاکمیت خود را به خارج از ایران گسترش دهد.
10. در ژوئیه 2012 در جریان کنفرانس اپوزسیون وی رهبری تجمعی شامل 4هزار پارلمانتر از 40 کشور برای حمایت از مقاومت ایران با به عهده گرفت.
11. رجوی برای حذف نام سازمان مجاهدین خلق از لیست سازمانهای تروریستی جنگید و این باعث موفقیت عملی او در ایالات متحده و اتحادیه اروپا و انگلستان شد.
12. در آگست 2013 مریم به تشکیل جبهه متحد بر علیه رژیم ایران فرا خوان داد.
13. از دید رهبر مقاومت ایران توافق هسته ای بشکه های انفجاری و کشتار مردم سوریه بدست نیروی قدس و شکنجه و اذیت و آزار اهل سنت و مخالفان داخل ایران را به ارمغان آورد.
14. رجوی تأکید میکند که راه حل در ایران سرنگونی رژیم ولایت فقیه را طلب میکند».