۱۳۹۶ تیر ۱۸, یکشنبه

نیوت گینگریچ: ترامپ با دمكراتها كار خواهد كرد تا ماشین تروریسم دولتی ایران را متوقف كند



« نیوت گینگریچ، رییس سابق مجلس نمایندگان آمریكا می گوید در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، دور جدیدی از مقاومت را در افق، برای ایران می بیند.

او به بریت بارت در گردهمایی سالانه ایران آزاد گفت، من فكر می كنم چیزی كه در حال تكوین است این است كه رژیم ایران در حال ضعیف شدن است. این گردهمایی توسط شورای ملی مقاومت ایران در روز شنبه و در نزدیكی پاریس سازماندهی شده بود..
وی افزود، شما دولت ترامپی را خواهید داشت كه مشتاق است مثمر ثمر و مفید باشد. این دولت شامل كسانی مانند وزیر متیس و مشاور امنیت ملی مك مستر است، كه به شكل واقعگرایانه ای، ماهیت دیكتاتوری ایران را درك می كنند..
گینگریچ گفت معتقد است كه دمكراتها با ترامپ بر سر ایران كار خواهند كرد.. او گفت شك چندانی ندارم كه ایرانیان با كره شمالی ها كار می كنند و اینكه ایرانیان در رابطه با توافق اتمی، تقلب می كنند.
از وی خواسته شد به گزارشات رسانه های اصلی واكنش نشان دهد كه می گویند مجاهدین خلق (ام ئی كی) – كه بخشی از شورای ملی مقاومت است—هواداران زیادی در ایران ندارد. گینگریچ خندید و گفت، آیا آنها خل هستند؟ ایران یك دیكتاتوری است.
”اگر بلند شوید و بگویید، سلام، من از ام ئی كی حمایت می كنم، آنها تو را می كشند. شما یك وزیر دادگستری دارید كه بر كشتار 30000نفر نظارت داشته است. بنابراین، وقتی روزنامه نگاران غربی می گویند، سلام، آیا كسی در این اطراف سراغ دارید كه هوادار ام ئی كی باشد؟ این خیلی بچگانه است، غیرقابل باور است ”.
ام ئی كی همچنین بعنوان سازمان جنگجویان مقدس مردم ایران، ارتش آزادیبخش ملی ایران، سازمان مجاهدین خلق ایران (پی ام او آی) و سازمان- مجاهدین- خلق- ایران شناخته می شود....
قبل از اینكه ام ئی كی در سال 2001، خشونت را تقبیح كند، یك گروه خشونت گرا بود. هرچند، ام ئی كی گفته است، اشخاصی كه درگیر چند بمب گذاری بودند كه در طول سالهای80 و 90 رخ دادند، اعضای سابق این گروه بودند.
یك سال بعد، وزارت خارجه تحت ریاست هیلاری كلینتون، ام ئی كی را بعنوان یك سازمان تروریستی، از لیست خارج كرد. آنها در ابتدا در سال 1977 و در دوران پرزیدنت بیل كلینتون در لیست گذاشته شدند، اقدامی كه به گفته بعضی ها، قویا از سوی دولت كلینتون سیاسی، و تلاشی برای نزدیكی با جمهوری اسلامی ایران بود.
تا این نقطه، آنها تنها گروه اپوزیسیون سازمانیافته ایرانی هستند و اطلاعات بسیار مهم و با ارزشی در مورد رویكردهای درونی رژیم ایران با دولت آمریكا تهیه كرده اند.
در سال 2002، ام ئی كی فاش كرد كه رژیم ایران در زمینه توافق اتمی تقلب می كند، آنها اطلاعاتی ارائه كردند كه ظاهرا موقعیت مراكز آموزش تروریستی سپاه پاسداران ونیز كمكهای كره شمالی به برنامه موشكی ایران را نشان می داد.
در همین رابطه، گینگریچ اضافه كرد، ”بلحاظ اطلاعاتی، آنها دائما اطلاعات خوبی از ایران ارائه كرده اند، زیرا آنها بطور واقعی منابعی دارند كه واقعی هستند ” ».