۱۳۹۶ مرداد ۵, پنجشنبه

سینا دشتی:‌ "تحریم سپاه بهانه است ؟"


لایحه دوحزبی در مجلس نمایندگان امریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه رژیم آخوندی و نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران روز سه‌شنبه ۳ مرداد ۹۶ با ۴۱۹ رأی مثبت در برابر تنها ۳ رأی منفی به تصویب رسید.

این لایحه باید به سنای آمریکا برود و بعد از تصویب برای امضا به رئیس‌جمهور آمریکا ارائه می‌شود.




اد رویس رئیس کمیته خارجی مجلس نمایندگان در جلسه کنگره گفت: این لایحه تحریم‌ها علیه کسانی که حقوق‌بشر را نقض می‌کنند و تحریم‌ها به‌خاطر حمایت رژیم ایران از تروریسم و برنامه موشکهای بالستیک آن را افزایش می‌دهد.

الیوت انگل رئیس دموکراتها در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان: بارها گفته‌ام که باید رژیم ایران را بر سر تروریسم، برنامه موشکی و نقض حقوق‌بشر تحت فشار نگه داشت و این لایحه دقیقاً همین کار را انجام می‌دهد.

برد شرمن نماینده دموکرات کنگره: این لایحه، تمامیت سپاه پاسداران را در معرض تحریم‌های تروریسم قرار می‌دهد که نیروی قدس پیشاپیش تحت آن قرار دارد.

این لایحه در رژیم بحران خاصى ایجاد کرده است، وضعیت را از اظهارات مجتبى ذوالنورى، رئیس کمیته هسته اى کمیسیون امنیت ملى و سیاست خارجى مجلس آخوندى، میشود فهمید که امروز توسط خبرگزارى فارس انتشار یافت.

موضعگیرى این فرد شاید رک ترین واکنش سران رژیم آخوندى به تصویب طرح تحریم هاى جدید امریکا، مبنى بر چرخش مقامات امریکائى به سوى گنجانیدن کل سپاه پاسداران در لیست تروریستى، باشد. او با بر شمردن اینکه سه رکن مجلس نمایندگان و سنا و رئیس جمهورى امریکا در این طرح توافق کامل دارند، لغو این قانون را تقریبا محال ارزیابى کرده و میگوید "این نگرانى وجود دارد که این تحریم ها دائمى شوند، یعنى دیگر هیچ وقت شرایط براى رفع و الغاى انها فراهم نشود".
او اضافه میکند که با " تحریم ها ...کل نظام و ...کل دولت در گستره تحریم ها جاى داده " شوند.

روحانى شیاد، در جلسه ى هئیت دولت، علیرغم مدعى "عکس العمل متقابل " شدن، " اولین قدم" را به عهده ى مجلسى گذاشت که در تعطیلات تابستانى به سر میبرد. او با دجالى هاى خاص آخوندى گفت که دولت او " هرگز آغازگر شکستن پیمان ها نخواهد بود ".

سردار جنایتکار جزائرى سخنگوى ارشد نیروهاى مسلح در یک موضعگیرى گفت " عواقب هر گونه بداخلاقى جدید در منطقه بر عهده ى امریکاى شرور و تروریست پرور خواهد بود ".

یک نظر کلى به موضعگیریهاى روحانى و دیگر سران رژیم، نشان بیشتر از موضع بسیار ضعیف و مملو از موعظه هاى "اخلاقى " و ابراز نگرانى هاى در مورد نظام بانکى، سیستم هاى مالى، شرایط سیاسى - اقتصادى رژیم در صورت اجراى کامل این تحریم ها ست.

وقتى رفسنجانى، مست از خون مجاهدین و مبارزینى که در قتل عام ٦٧ مشعل پر فروغ حیاتشان خاموش شد، دست سپاه را در فعالیتهاى اقتصادى باز کرد، فکر نمیکرد که روزى در سالگرد همان ایام، طناب دور گردن همان سپاه کشیده خواهد شد. برادران قاچاقچى الان میلیاردها دلار در چرخه هاى اقتصادى سرمایه دارند و تحریم کل ساختار غول آساى اقتصادى سپاه عواقب بسیار وخیمى براى این دستگاه جنایت در بر خواهد داشت. سپاه ستون فقرات و بازوى مسلح رژیم آخوندى است، تروریست شمردن این سازمان که در بحرانهاى منطقه اى در گیر است، شرایط ویژه اى را ایجاد کرده و زمینه بهم ریختگى بیشترى در کل نظام را فراهم میکند. تعادل قواى نظامى موجود در سوریه، عراق و لبنان را تغییر میدهد و به فرار موش ها از کشتى ولایت فقیه خواهد انجامید، اما رژیم ولایت فقیه توان عقب نشینى کامل از این وضعیت را ندارد، چرا که عقب نشینى سپاه به ضعف تعبیر شده و حفظ دیوار سنگین اختناق در داخل کشور را بسیار دشوارتر خواهد کرد. درک موضع محتاطانه و ضعیف رژیم تا کنون، چندان دشوار نیست. این به معناى تحولات "اتوماتیک و بدون دخالت دست" نیست. جهت دادن سمت تحولات به نفع مردم ایران از روز اول با ایفاى نقش مستقیم و دخالت فعال نیروى پیشتاز شکل گرفته است، کما اینکه اولین برندگان بسته شدن دست و پاى سپاه جنایتکاران پاسدار، قطب مقابل یعنى مقاومت مردم ایران خواهد بود.

چرخ تحولات عظیمى به راه افتاده است. مردم ایران یار و یاورى جز مجاهدین خلق ایران و مقاومت ایران ندارند که خواست انها براى سرنگونى کلیت دستگاه ولایت فقیه را بیان کند، به همان طریق که مجاهدین و مقاومت هم براى تغییر و سرنگونى به هیچ نیروى جز مردم ایران تکیه نداشته، نکرده و نخواهد کرد.
براى ما کل نظام نشانه است!