۱۳۹۸ آبان ۱۶, پنجشنبه

نمایندگان مجلس آمریکا به‌دنبال حذف معافیتهای تحریم‌های هسته‌یی

                                  لیز چینی نماینده کنگره آمریکا
لیز چینی نماینده جمهوریخواه کنگره به‌زودی قانونی را با هدف از بین بردن بخش‌های باقیمانده از توافق هسته‌یی ایران به کنگره ارائه خواهد کرد. این قانون با هدف جلوگیری از معافیت‌های تحریم‌های هسته‌یی که دولت ترامپ هفته قبل آنها را تصویب کرد ارائه خواهد شد

آدام کریدو از مقاله نویسان وب سایت واشنگتن فری بیکن هفته گذشته مقاله‌یی درباره معافیت از تحریم‌ها نوشت.

او در این مقاله با اشاره به معافیتها از تحریم‌ها نوشت: «اجازه دادن به جمهوری اسلامی برای به‌کارگیری مواد حساس هسته‌یی، از جمله در یک مکان نظامی مهم که محل برنامه‌های تسلیحاتی این کشور است و اجازه دادن به چین و روسیه برای ادامه کار اجرایی روی تأسیسات هسته‌یی ایران از جمله مواردی است که نگرانی‌های جامعه بین‌المللی در کمک بالقوه به ایران برای به دست آوردن دانش ساخت یک سلاح هسته‌یی کارآمد را برانگیخته است».

 لیز چینی، روز دوشنبه در رابطه با مقاله جدید کریدو به [خبرنگار] واشنگتن فری بیکن گفت که معافیت از تحریم‌ها برنامه تسلیحاتی غیرقانونی ایران را مشروع می‌کند.

چینی در ادامه افزود: «کنگره مصمم است که از خروج درست رئیس‌جمهور ترامپ از توافق هسته‌یی و سیاست موفقیت‌آمیز کارزار فشار حداکثری علیه تهران حمایت کند.

به این دلیل است که من به‌زودی لایحه‌یی را معرفی خواهم کرد که به این استثناء ها خاتمه دهد و به ما اطمینان دهد که توافق هسته‌یی به‌طور کامل از بین برده شده است».