۱۳۹۶ تیر ۲۷, سه‌شنبه

نشریه آمریکایی مطرح کرد؛ ایران تغییر نکرده است/ براندازی با استفاده از عناصر داخلی


سایت جام نیوز(رژیم) ۲۴/۴/۹۶ : « نشریه فوربس (forbes ) یادداشتی را به مناسبت دومین سالروز امضای توافق هسته ای منتشر کرده و خواستار تلاش واشنگتن برای براندازی در ایران شده است.

این رسانه آمریکایی نوشت، چهاردهم جولای، دومین سالروز امضای توافق بحث برانگیز هسته ای بین 1+5 و ایران است.
فوربس با طرح این سوال که "آیا توافق هسته ای ایران پس از دو سال چیزی را تغییر داده است؟ " مدعی شده ایران از توافق هسته ای استفاده کرده تا اهداف خود را در راستای سرکوب داخلی، مداخله خارجی و پیشبرد برنامه هسته ای و موشک های بالستیک دنبال کند. فوربس با بی نتیجه خواندن گزینه نظامی و مذاکره، تنها راه پیش روی واشنگتن برای مقابله با تهران را تلاش برای براندازی با استفاده از عناصر داخلی عنوان کرده است. فوربس افزود: علیرغم همه انتظارات ساده لوحانه برای دور دوم ریاست جمهوری روحانی، گزارش هایی مبنی بر افزایش اعدام ها وجود دارد و فقط طی ماه جاری 57نفر به دار آویخته شده اند.فوربس در ادامه خواستار تلاش برای ایجاد ناآرامی هایی شبیه حوادث سال 2009 (فتنه 88) در ایران شده و از آنچه برخورد نیروهای امنیتی با حامیان گروه مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) می خواند ابراز تاسف کرده است.
گفتنی است، فوربس تنها رسانه آمریکایی نیست که در دومین سالروز امضای برجام به قلم فرسایی علیه ایران می پردازد و در روزهای گذشته مطالب ضدایرانی زیادی از سوی رسانه ها و مقامات ایالات متحده مطرح شده است.
از جمله روزنامه واشنگتن اگزمینر (washingtonexaminer ) که با اشاره به نامه اخیر سناتورهای جمهوری خواه به وزیر خارجه آمریکا خواستار تشدید فشار بر ایران و اتخاذ اقدامات ضدایرانی بیشتری توسط دولت و کنگره ایالات متحده شد.».