۱۳۹۶ تیر ۱۵, پنجشنبه

ايران:‌اعدام ۲۱ زنداني از جمله يک زن و دو اعدام در ملأعام؛ شلاق زدن يک جوان در ملأعام

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران ۱۴/۴/۹۶ : « رژيم ضدبشري آخوندي طي روزهاي ۱۰ تا ۱۴ تير ۲۱نفر را به چوبه هاي دار آويخت. دست کم هفت زنداني در روز ۱۴ تير به طور جمعي در زندان گوهردشت کرج به دار آويخته شدند. در ميان اعدام شدگان اميد رستمي ۲۸ساله بود و عباس يوسفي پور پيش از اين به دستور دژخيم داريوش اميريان مدير داخلي زندان توسط عوامل مافياي زندان به شدت مضروب و به بيمارستان منتقل شده بود.


شماري از زندانيان بر اساس اعترافاتي اعدام شدند که در زير شکنجه و به اجبار از آنها گرفته شده بود. تجمع خانواده هاي اعدام شدگان در اعتراض به اعدام فرزندان و بستگانشان در مقابل در زندان گوهردشت مورد حمله عوامل نيروهاي سرکوبگر قرار گرفت . عوامل نيروي انتظامي با شليک تيرهوايي در صدد برآمدند خانواده هاي قربانيان را پراکنده سازند. در روز ۱۳ تير شش زنداني به دار آويخته شدند. دو زنداني ۲۴ و ۲۷ ساله در خيابان آبشار تربت حيدريه در استان خراسان رضوي در ملاعام اعدام شدند اميد رجبي جانشين دادستان عمومي تربت حيدريه تهديد کرد که:« قوه قضاييه احکام صادره را با قاطعيت اجرا خواهد کرد. و بدون هيچ اغماضي با هنجار شکنان برخورد مي کند». همچنين يک جوان ۲۴ ساله در زندان مرکزي کرمان ، دو زنداني در زندان مرکزي اروميه و يک زنداني ديگر در زندان قائمشهر اعدام شدند.
روز پيش از آن چهار زنداني در اصفهان و زاهدان به دار آويخته شده بودند. در روز ۱۱ تير نيز يک زنداني ۳۸ ساله متاهل در زندان مرکزي زنجان به دار آويخته شد. و در روز ۱۰ تير سه زنداني از جمله يک زن در زندان مرکزي رشت به دار آويخته شدند.
در رخدادي ديگر در روز ۱۲تير دژخيمان يک زنداني ۳۰ ساله را در خيابان خيام در شهر ملاير در استان همدان در ملاءعام ۷۴ ضربه شلاق زدند.
خامنه اي ولي فقيه نظام آخوندي در دفاع از اين همه سرکوب و جنايت آخوند لاريجاني رئيس دستگاه قضاييه رژيم را «شخصيتي برجسته» ناميد و از «کارهاي مهم و با ارزش قوه‌ قضائيه» تقدير کرد. آخوند لاريجاني نيز کارنامه ننگين دستگاه قضايي رژيم در اعمال اختناق و سرکوب به ويژه مجازاتهاي سبعانه را «تلاش براي احياي حقوق بشر اسلامي-بخوانيد شريعت آخوندي» ناميد.
تا نظام پليد ولايت فقيه بر سر کار است مردم ايران جز سرکوب و شکنجه و اعدام نصيبي نخواهند داشت. مقاومت ايران عموم ارگانهاي بين المللي حقوق بشر را به اقدامي فوري و مؤثر براي توقف مجازات اعدام در ايران فرا مي خواند. هر گونه مراوده با فاشيسم ديني حاکم بر ايران بايد به پايان دادن به نقض حقوق بشر در ايران مشروط شود».