۱۳۹۶ تیر ۱۳, سه‌شنبه

جان بولتون: عمر انقلاب اسلامي ايران نبايد به ۴۰ سال برسد

سايت صداي آمريکا۱۲/۴/۹۶ : « خبرگزاري سي آن اس در گزارش تحليلي از پاريس نوشت جان بولتن سفير پيشن آمريکا در سازمان ملل ميگويد نتيجه بررسي سياست ايران از سوي دولت پرزيدنت ترامپ بايد اين باشد که عمر انقلاب اسلامي ايران نبايد به ۴۰ سال برسد.



جان بولتن که اين مطالب را شنبه گذشته در جمع گروه مجاهدين خلق ايران در گردهمايي سالانه اين گروه در پاريس بيان ميکرد، افزود: اين هدفي است که بسياري از ما در ايالات متحده دنبال ميکنيم. سفير پيشن آمريکا در سازمان ملل افزود خلاف آنچه عملا هر مفسر خبري و تقريبا همه نظرسنجيها، و بسياري از مردم در جهان پيشي بيني کردند، هيلاري کلينتون اولين وزير خارجه باراک اوباما رئيسجمهوري آمريکا نيست، و من ميتوانم بگويم که ما رئيسجمهوري داريم که کاملا مخالف رژيم تهران است. آقاي بولتن مانند ديگر سخنرانان مهمان اين گردهم آيي، برتغييرات در صحنه واشنگتن، و تضعيف کنترل رژيم ايران تاکيد داشت و گفت رفتار و اهداف تهران تغييرپذير نيست، وسياست آمريکا بايد براندازي رژيم مذهبي ايران باشد. جان بولتن در بيانات خود به دو تهديد و چالش متوجه از سوي رژيم ايران، يعني تهديد اتمي و موشکهاي بالستيک ايران، و تلاش براي نفوذ هلال شيعه در سراسر عراق، و حمايت از رژيم بشار اسد و سنگر حزبالله در لبنان اشاره کرد و افزود: حتي اگر فرض بر اين باشد که تهران توافق هستهاي را رعايت کند، همکاري نزديک آن با کره شمالي بمعني انست که زماني که پيونگ يانگ به سلاح اتمي و حمل آن دست يابد، ايران نيز چنين خواهد کرد. آقاي بولتن با اشاره به بلند پروازيهاي تهران گفت اگربه ايران فرصت گسترش نفوذ به عراق و سوريه و لبنان داده شود، اساس درگيري بزرگي در آينده در خاورميانه فراهم خواهد شد.
رودي جولياني شهردار پيشين نيويورک، نيوت گينگريچ رئيس پيشين جمهوريخواه مجلس نمايندگان، سناتور پيشين دمکرات رابرت توريچلي، و ترکي الفيصل سفير پيشن عربستان سعودي در آمريکا نيز در اين اجتماع سخنراني کردند.
يکي ديگر از سخنرانان، جو ليبرمن سناتور پيشين دمکرات، با نقل قول از سخنراني معروف مارتين لوترکينگ گفت: ميل دارم آرزوي خود را براي خاورميانه با شما در ميان بگذارم، که همه مردم منطقه از مسلمان، مسيحي، يهودي و شيعه و سني، و اسراييلي و فلسطيني، گرد ميز برادري و خواهري در آزادي و صلح بنشينند.
برنارد کوشنر وزير پيشين خارجه فرانسه نيز يکي ديگر از مقامات پيشين بود که دراين اجتماع عليه رژيم ايران سخنراني ايراد کرد