۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۲, سه‌شنبه

كارنامه38 ساله پاسداران: جنگ، سركوب، صدور ترور و بنيادگرايي و پيشبرد پروژه بمب اتمي


نامگذاري پاسداران در ليستهاي تروريستي و اخراج آن از منطقه، ضرورت صلح و آرامش در منطقه
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران 11/2/96 : « پاسدار سرلشگر محمد باقري رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح آخوندها در روز 2 ارديهشت 1396 به مناسبت سي و هشتمين سالگرد تأسيس سپاه گفت پاسداران با حضور «درسوريه و عراق خود را”سپر امنيت“ ملت ايران و بلکه امت اسلامي» كرده اند.
وي تأكيد كرد كه «اگر سپاه نبود کشور هم نبود». در فرهنگ بنيادگرايان حاکم بر ايران منظور از كشور و ملت ايران و امت اسلامي چيزي جز نظام ضد انساني و ضد ايراني ولايت فقيه نيست. چنان که حسن روحاني رئيس جمهور آخوندها در روز 10 ارديبهشت ضمن تمجيد از جنايتهاي سپاه گفت: «عاملي که بايد مردم را زير پرچم اسلام به ميدان بياورد، سپاه است».سپاه پاسداران طبق اساسنامه اش «نهادي است تحت فرماندهي عالي مقام رهبري»، و « از نظر سياسي و عقيدتي تابع ولايت فقيه» است( مواد 1 و 47). مقاومت ايران بارها تأكيد كرده است سپاه پاسداران ابزار اصلي حفظ نظام ولايت  فقيه و ارگان محوري اعمال قهر و سركوب نظامي است. ديناميسم و موتور محرك  سپاه و روح حاكم بر آن, صدور بنيادگرايي و تروريسم و جنگ طلبي است که اين خود مبتني بر  نظريه ولايت جهانشمول است. در همين راستا پروژه دستيابي به سلاح اتمي به طور کامل توسط سپاه پيش برده شده است..
1. طي 38 سال سپاه بيشترين نقش را در سركوب داخلي ازجمله سركوب خونين قيام سال 1378 و سال 1388 را به عهده داشته است. اطلاعات سپاه به يك سازمان مخوف تبديل شده كه در دستگيري و شكنجه و اعدام و ترور مخالفان و در جاسوسي حتي عليه باندهاي درون رژيم بيشترين نقش را دارد. سپاه از 2008 سازماندهي خود را براي مقابله با خيزشهاي مردمي تغيير داد و براي هر استان يك فرماندهي مستقل تشكيل داد كه قادر به سركوب قيامهاي عمومي باشد. نيروي بسيج نيز در هماهنگي با سپاه در سركوب شركت دارد. بسيج، علاوه بر يگانهاي شبه نظامي توسط شبكه جاسوسي در دانشگاهها و مدارس و ادارات و كارخانجات و محلات به شناسايي و دستگيري مخالفان مبادرت مي كند.
2. سپاه علاوه بر جنگ هشت ساله ايران و عراق در شعله وركردن، گسترش يا استمرار چندين جنگ بزرگ ديگر در خاورميانه مانند جنگ در عراق، سوريه، يمن، لبنان نقش اصلي را داشته است. ابعاد تلفات و آوارگان اين جنگها بعد از جنگ جهاني دوم و فاشيستم هيتلري، با عملكرد هيچ نيروي جنايتكار ديگري قابل مقايسه نيست. - جنگ ايران و عراق (1980 تا 1988) بيش از يك ميليون كشته و يك ميليون مجروح و معلول و چند ميليون آواره و 1000 ميليارد دلار خسارت تنها در طرف ايران به جاي گذاشت. - در عراق بعد از 2003 به خاطر مداخله مستقيم سپاه و شبه نظاميان مزدورش، صدها هزار تن كشته و چند ميليون نفر آواره شده اند.
- در سوريه بعد از 2011 بيش از 500هزار تن كشته شده و بيش از 10 ميليون نفر آواره شده اند.
- در جنگ يمن هزاران نفر كشته شده و مطابق گزارش سازمان ملل سه ميليون نفر آواره شده اند.
3. سپاه از همان سالهاي اول ابزار آخوندها براي دخالت در كشورهاي ديگر بود. اما از 1369 با تشكيل نيروي قدس اين مداخلات را از هر نظر گسترش داد. در محافل حكومتي از نيروي قدس كه يكي از نيروهاي رسمي سپاه است به عنوان «نطفه ارتش بين الملل اسلامي» نام مي برند. سپاه پاسداران علاوه بر اشغال آشكار و پنهان چهار كشور سوريه، عراق، يمن و لبنان، حداقل در 10 كشور ديگر منطقه شامل بحرين و مصر و فلسطين و اردن و افغانستان و عربستان و تركيه و امارات و كويت و قطر مداخلات فعالانه تروريستي و بنيادگرايانه دارد يا به تشكيل شبكه هاي جاسوسي و تروريستي و ارسال سلاح به اين كشورها مبادرت مي كند. هيچ كشوري در منطقه از تروريسم پاسداران در امان نمانده است. جاسوسان و مزدوران رژيم در بسياري از اين كشورها دستگير و محاكمه شده اند. پاسداران براي بسط نفوذ خود در منطقه به طور سيستماتيك گروههاي جنايتكار شبه نظامي ايجاد كرده است. علاوه بر حزب الله لبنان، عراق كانون توجه ويژه رژيم است و دهها گروه شبه نظامي مانند بدر، عصائب اهل الحق، كتائب حزب الله، حركت النجباء را در اين كشور سازمان داده است. حشدالشعبي كه استخوان بندي اش از همين شبه نظاميان است، يك چتر دولتي و رسمي و آزادي عمل چشمگيري به اين گروههاي جنايتكار مي دهد. گروههاي شبه نظامي عراقي از مهمترين منابع تأمين نيروي انساني براي كشتار مردم سوريه است. گروههاي موسوم به انصارالله در يمن، صابرين در فلسطين همچنان که فاطميون افغانستاني و زينبيون پاكستاني كه در كشتار مردم سوريه مشغولند در اين شمارند.
سفارت رژيم ايران در اغلب كشورهاي عربي و اسلامي به ويژه عراق و سوريه و لبنان و افغانستان در كنترل سپاه قرار دارد و كار اصلي سفارت پيشبرد خطوط سپاه است. سفير رژيم عراق همواره يكي از بالاترين فرماندهان سپاه بوده و در حال حاضر سرتيپ پاسدار ايرج مسجدي، معاون قاسم سليماني، اين مأموريت را به عهده دارد.
4. سپاه به موازات وزارت اطلاعات در ترورهاي خارج كشور دست دارد. انفجار مقر تفنگداران آمريكايي در بيروت و انفجار خبر در عربستان از اين شمار است. سپاه پاسداران علاوه بر خاورميانه در دهها كشور مانند آلمان، كنيا، نيجريه،سودان، تايلند، گرجستان، هندوستان، آذربايجان، پاكستان، افغانستان مرتكب جنايتهاي تروريستي شده كه در بسياري موارد منجر به دستگيري تروريستها شده است. سپاه شبكه هاي تروريستي را به آمريكاي لاتين نيز گسترش داده است. سپاه در عمليات تروريستي علاوه بر پاسداران از مزدوران غير ايراني نيز استفاده مي كند. ترور يك ايراني به نام سعيد كريميان در استانبول در 29 آوريل 2017 يكي از آخرين نمونه جنايتهاي تروريستي اين رژيم در خارج است.
5. سپاه از دهه 90 قرن گذشته روابط فعالي با القاعده و ديگر گروههاي افراطي سني داشته است. روابطي كه درسالهاي اخير در سوريه و عراق ابعاد بيسابقه يي به خود گرفت. امروز ترديدي نيست كه رژيم ايران و مالكي نخست وزير دست نشانده اش در عراق و ديكتاتوري بشار اسد نقش تعيين كننده يي در رشد وگسترش داعش داشته اند. فرماندهان بسياري از جريانهاي تروريستي در عراق و سوريه پس ازسالها اقامت در ايران در يك دهه گذشته توسط نيروي قدس به عراق و سوريه منتقل شده اند. وزير خارجه كري در 17 نوامبر 2015گفت:«داعش توسط اسد با آزادكردن1500 زنداني و مالكي با آزادكردن1000زنداني به عنوان يك نيروي تروريستي گردآوري شد براي اينكه به اسد كمك كنند». گزارشهاي ماههاي اخير از رابطه فعال پاسداران با طالبان درافغانستان خبرمي دهد.
6. سپاه با تشكيل ارتش سايبري با هزاران پاسدار و بسيجي به جاسوسي و كنترل اينترنت و ارتباطات مجازي مبادرت كرده و بسياري از جوانان را از اين طريق دستگير كرده است. سپاه به هك كردن و تخريب شبكه هاي كامپيوتري ساير كشورهاي منطقه و حتي كشورهاي غربي نيز دست مي زند. سازمان اطلاعات سپاه اقدام به پخش پارازيت روي شبكه هاي ماهواره اي كرده و اقدام به جمع آوري بشقابهاي ماهواره يي مردم مي كند.
7. پروژه هاي اتمي رژيم در اساس تحت كنترل پاسداران بوده است. مركز تحقيقات سپاه از 1983 فعاليتهاي خود براي دستيابي به سلاح هسته يي را آغاز کرد. مركز تحقيقات سپاه پاسداران در سالهاي بعد گسترش پيدا كرد و جهت مخفيكاري اسامي متعددي را بر خود نهاد و در نهايت تبديل به سازمان «سپند» در وزارت دفاع رژيم شد. در 21 آوريل 2017 دفتر شوراي ملي مقاومت در آمريكا از ادامه فعاليت سازمان سپند بعد از برجام پرده برداشت.
8. سپاه از 1364 اقدام به تشكيل يگان موشكي كرد و با وارد كردن تكنولوژي از كره شمالي از سال 1372به ساخت گسترده موشكهاي بالستيك با قابليت حمل كلاهك اتمي مبادرت كرد. سپاه در سال 1375 براي گسترش صنايع موشك، سازمان هوا-فضا را در وزارت دفاع ايجاد كرد. كارشناسان كره شمالي، به طور مستمر در ارتباط با سازمان هوا-فضا قرار داشته و در ساخت موشكهاي بالستيك به رژيم ياري مي رسانند. موشك يكي از مهمترين ابزارهاي رژيم براي صدور بحران و جنگ افروزي و مداخله در منطقه است. سپاه علاوه بر صدور انواع موشك به كشورهاي منطقه از جمله لبنان، فلسطين، يمن و عراق، در سوريه و لبنان كارخانجات موشك سازي داير كرده است. موشكهاي بالستيكي كه از يمن به سوي عربستان پرتاب مي شو، ساخت سپاه است. وزير دفاع آمريكا 19آوريل 2017 گفت موشكهايي كه حوثيها به سمت عربستان سعودي شليك مي كنند را تامين ميكنند.
9. سپاه با نقض آشكار قطعنامه هاي شوراي امنيت به كشورهاي منطقه به طور غيرقانوني سلاح صادر مي كند. مطابق گزارش بان كيمون، دبيركل سابق ملل متحد، در ژانويه 2017، سپاه اقدام به ارسال گسترده سلاح به يمن كرد. سپاه پاسداران به طور گسترده بمبهاي كنار جاده يي را كه در صنايع نظامي توليد مي شود براي حمله به نيروهاي ائتلاف در عراق ارسال مي كرد.
10. سپاه پاسداران با پشتيباني خامنه اي مفاصل اصلي اقتصادي ايران در عرصه هاي مختلف را در كنترل دارد و سالانه دهها ميليارد دلار درآمد خارج از كنترل ارگانهاي رسمي به دست مي آورد. اين عرصه شامل نفت و گاز، صدور و ورود كالا و همچنين خدمات شهري و كشاورزي و غيره را شامل مي شود. سپاه با ايجاد شركتهاي مختلف و همچنين در كنترل گرفتن برخي از اسكله هاي كشور ثروتهاي مردم ايران را غارت و هزينه هاي جنگ و تروريسم خود را تأمين مي نمايد. يكي از ارگانهاي اقتصادي وابسته به سپاه پاسداران قرارگاه خاتم الانبياست كه حدود 150 هزار كارمند دارد.
اكنون با گذشت 38 سال جنايت و تروريسم در داخل و خارج ايران، زمان حسابرسي توسط مردم ايران و اجراي عدالت فرارسيده است. اولين قدم ضروري قرار دادن سپاه در ليست تروريستي سازمان ملل متحد و آمريكا و اروپا وكشورهاي منطقه و اعمال تحريمهاي همه جانبه عليه آن است. قدم بعد اين است كه بازوي جنگ و جنايت ولايت فقيه از كليه كشورهاي منطقه و به خصوص سوريه، عراق، يمن و لبنان بايد اخراج شود. اين تنها راه دستيابي به صلح و آرامش در منطقه است