۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۲, سه‌شنبه

ژنرال مک مسترمشاور امنيت ملي: اکنون فرصت فوق العاده ايست که با رفتارهاي تخريب کننده ايران مقابله شود

تلويزيون فاکس نيوز ۱۰/۲/۹۶ : «  مجري : پرزيدنت به شاخص يکصدروزه مي رسد درحالي که انتقاد ديگري عليه بيمه خدمات درماني اوباما مي کند.. و به تنشهايي فزاينده با کره شمالي پاسخ مي دهد و اين نقطه اي است که ما با مشاور امنيت ملي پرزيدنت ترامپ ژنرال اچ.آر. مک مستر شروع مي کنيم.. .
س : پرزيدنت ترامپ اين هفته گفت ماممکن است به گفته او به يک جنگ عمده با کره برسيم و ساعاتي بعد در صبح يکشنبه کره شمالي يک موشک بالستيکي ديگر را شليک کرد، آيااين يک تحريک عمدي عليه رئيس جمهور و يک سرپيچي آشکار نيست؟

ژنرال اچ آر.مک.مستر: بله اين يک سرپيچي آشکار است، اين سرپيچي آشکار از جامعه بين المللي است، کره جنوبي تهديدي عمده عليه آمريکا، متحدان ما در منطقه بخصوص کره جنوبي و ژاپن و همچنين عليه چين و سايرين است، لذا آنچه مهم است همه ما با آن روبرو شويم اين است که اين رژيم بدنبال تسليح موشک با سلاح اتمي است، لذا اين چيزي است که ما نمي توانيم تهديد آنرا نسبت به مردم آمريکا تحمل کنيم و رئيس جمهور روشن ساخته است که اوقرار است اين موضوع را بهرترتيب حل وفصل کند ...
س: وزارت خارجه گفته است ايران از توافق اتمي و شروط مشخص آن تبعيت مي کند ولي همچنين روشن ساخته است که آمريکا قراراست وقتي با ساير اعمال ايران مانند حمايت از تروريسم برگردد بسيار سختگير تر باشد. ولي وقتي غرب و متحدان اغلب تحريم هاي خود را لغو کرده اند و مشتاقانه با ايران معامله مي کنند آيا اين مانيستيم که به حاشيه رانده شده ايم!! ! منظورم اين است که اگر ما بخواهيم به ايران سخت بگيريم آيا ما اهرمي براي نفوذ واعمال تهديدهايمان داريم؟
 مک مستر: فکر ميکنم ما قطعاً که چنين چيزي داريم فکر مي کنم تنها کاري که بايد انجام دهيم اين است که پرده ها را در رابطه با اعمال ايران کنار بزنيم !! ! اين رژيمي است که از رژيم جنايتکار سوريه حمايت ميکند که درمورد مردم خود نسل کشي مي کند. اين رژيمي است که بواقع آنرا رژيمي مي ناميد که مدل حزب الله را براي يک خاورميانه بزرگتر اعمال مي کند که داراي دولت هاي ضعيفتري هستند و خواستار وابسته شدن به ايران بخاطر حمايت آن مي باشند، درحالي که گروه هاي شبه نظامي و ساير گروه هاي غير قانوني درخارج رشد مي کنند.
س: من شکي ندارم که آنها بازيگران بدي هستند، سوال من اين است که آيا ميتوانيم تحريم را اعمال کنيم زماني که متحدانمان علاقه اي به اعمال آن ندارند؟
 مک مستر: متحدانمان هم علاقمند به انجام آن هستند، فکر مي کنم آنچه مي بينيد اين است که آنچه که در 8سال گذشته روي داده شايد سياست آمريکا ناخواسته ايران را در سراسر خاورميانه و فراتر از آن قدرتنمندتر کرده است و ما اکنون تاثيرات آنرا مي بينيم. ايران به اين فاجعه انساني بزرگ درخاورميانه بزرگ، دامن زده است. بنابر اين آنچه مهم است اکنون اين سياست براي مقابله با ايران تغييرکرده است. آنچه مشاهده مي کنيد بخاطر رهبري پرزيدنت است، روابطي بسيار قوي با کشورهاي عرب برقرار کرده است و فکر ميکنم فرصت فوق العاده اي خواهد بود تا با رفتار تخريب کننده ايران درمنطقه و فراتر از آن مقابله شود....».