۱۳۹۶ خرداد ۹, سه‌شنبه

ترامپ مصمم است سياست مماشات را كه اوباما در قبال ايران اتخاذ كرده بود، تصحيح كند

تلويزيون فاکس نيوز ۶/۳/۹۶ : «.. ترامپ در رياض در سخنراني اش براي رهبران عرب، به ايران اشاره كرد.. وي در سخنراني اش در برابر رهبران كشورها در ناتو خيلي صريح بود و گفت كه شماها بايد هزينه بيشتري را براي امور دفاعي در نظر بگيريد..


مجري: .. برخي ها ترامپ را مورد انتقاد قرار دادند كه بيش از حد در قبال ايران موضع خصومت آميز اتخاذ كرده است..
كليفورد مي بنياد دفاع از دمكراسي ها: اول اينكه او كاملا صريح بوده كه مي خواهد سياست مماشات كه اوباما در قبال ايران در پيش گرفته بود را تصحيح كند.. ايران، همان كشور اصلي حامي تروريسم در جهان است كه بر اساس گفته دولت خودمان، مسير صبورانه اي را به سمت تسليحات اتمي مي پيمايد و ميلياردها دلار كه مي تواند براي اهداف نظامي، براي موشكهاي قاره پيما و براي حمايت از تروريسم بكار بگيرد. ترامپ روشن ساخت كه چنين چيزي را نخواهد پذيرفت و اينكه مماشات اكنون ديگر روي ميز نيست..اينكه دهها كشور سني پشت او صف كشيدند، پيام سمبوليك مهمي مي فرستد، بخصوص وقتي او در چنين وضعيتي، از عربستان به اسراييل پرواز مي كند.. يا از واتيكان ديدار مي كند..
مجري: در مورد اين ميزان فروش تسليحاتي به عربستان چه مي گوييد و آيا فكر مي كنيد اين، تهديدي براي امنيت اسراييل باشد؟
كليفورد مي: بله، من در اين مورد نگرانم.. اسراييل هم نگران است اما اعتراضي به آن نمي كند زيرا مي داند كه عربستان تا حد زيادي در خطوط مقدم است و اينكه جمهوري اسلامي ايران، نه تنها تهديد بود و نبود براي اسراييل، بلكه براي عربستان و اغلب كشورهاي خليج نيز مي باشد و در واقع، ايران تهديد قريب الوقوع تري است..
مجري: اين حركت به سمت سياستي است كه به نظرم مضمون آن، مهار كردن جاه طلبي هاي منطقه اي ايران است ولو اينكه آمريكا از توافق اتمي بيرون نكشد./  كليفورد: فعلا مهار كردن است اما مي دانيم كه دولت ترامپ دارد بر روي يك استراتژي جامع و ملموس در قبال ايران كار مي كند...».