۱۳۹۶ خرداد ۸, دوشنبه

رژيم ايران پيش از آنکه قطعنامه آن را مجبور به خروج از سوريه بکند آثار باستاني سوريه را به سرقت مي برد

المناطق ۵/۳/۹۶ : « بنا به گزارشهاي رسانه يي، ايران گنجينه هاي باستاني و ميراثهاي ديني را به تهران منتقل مي کند يا بخشي از آنها را از طريق بازرگاناني از طريق بيروت به فروش مي رساند. سايت سوري ”کلنا شرکاء“ فاش کرد که بازرگاناني که با شبه نظاميان پاسداران انقلاب ايراني و الويه الباقر و ابوالفضل العباس و ساير شبه نظاميان شيعه قرارداد دارند 3 دفتر را به سرقت برده اند که محتوي صدها سند خطي تاريخي است که به دوره حضرت محمد (ص) و دوره خليفه عثمان بن عفان برمي گردد.



نامه هاي پيامبر- در ميان اسناد خطي که سرقت شده و از طريق فرودگاههاي بيروت و دمشق به ايران برده شده 3 بسته اسناد خطي هست که برخي از نامه هاي حضرت پيامبر محمد (ص) و نامه هاي خليفه چهارم علي ابن ابي طالب از کتابخانه قانوني است. همچنين در يکي از محلات قديمي شهر حلب به نام ”القطانه“ در زير خانه ها يک ساختمان تاريخي محتوي تنديسها و اسناد خطي نفيس به خط عمر خطاب صحابي پيغمبر کشف شده است که به استان دمشق منتقل شده اند. اين گزارشها حاکي از آن است که کسي که بر روند اين انتقال نظارت دارد يک افسر اداره اطلاعات ارتش به نام ”کميل العلي“ است که نزديک به 6هزار سند خطي را مربوط به دوره حضرت پيغمبر (ص) و خلفا راشدين، منتقل کرده است اين اسناد شامل 27 نامه به خط حضرت علي بن ابي طالب از جمله نامه او به ابي حنيفه النعمان رهبر مذهب حنفي است.. .
اسناد خطي دوران عمر ابن الخطاب- محلات قديمي شهر حلب شاهد تلاشهاي زياد شبه نظاميان ايراني بوده است به خصوص محلات ”قاضي عسکر“ و ”القطانه“ در نزديکي منطقه ”باب الحديد“ در مرکز ”حلب قديم“ که در يکي از خانه هاي محله القطانه در کنار مسجد قديم يک ساختمان تاريخي محتوي تنديسها و اسناد خطي نفيس مکتوب به خط عمر بن الخطاب صحابي پيغمبر کشف کردند. همه اين يافته ها شامل انجيل ها و عتيقه هايي در محله قاضي عسکر که به سال ”600“ ميلادي برمي گردند به بيروت منتقل شده ند و از طريق تاجران و ”رامي مخلوف“ پسر دايي بشار اسد فروخته شده اند.. سنگهاي محراب و سنگهاي حکاکي شده از دوره عباسي مسجد بزرگ حلب معروف به مسجد اموي يا مسجد زکريا عليه السلام، پس از جداسازي از جاي خود به ايران منتقل شده اند اين کار دو ماه و 16روز طول کشيده است و کسي که بر کار جداسازي نظارت داشته يکي از معممين شيعه به نام ”هاشم موسوي“ بوده اس