۱۳۹۶ آبان ۲۵, پنجشنبه

نیویورك تایمز: مردم ایران از ساختمان سازیهای با كیفیت بسیار پائین در مناطق زلزله زده خشمگین هستند


نیویورک تایمز ۲۵/۸/۹۶ : « - گزارش خبرنگار نیویورك تایمز از اسلام آباد ایران- بیمارستانی كه با هزینه 15 میلیون دلاری طی 8 سال ساخته شده بود و توسط وزیر بهداری دولت ایران افتتاح شده بود در عرض 30 ثانیه مانند یك قوطی نوشابه در دستان یك بچه فروریخت
در حالیكه ساختمان بیمارستان اصلی كه 40 سال قبل ساخته شده بود در كنار آوار ساختمان جدید سرجایش ایستاده است. - به گفته مقامات بیش از 40000 اماكن غیر قابل سکونت شده ا ند كه شامل بسیاری ساختمانها جدید ساخته شده توسط دولت : بیمارستانها، مدارس، مجموعه های آپارتمانی و حتی سنگرهای ارتش.
- مشخص نیست در ساختمانهای سقوط كرده دولتی چه تعدادی كشته شده اند. - زلزله باعث شده است تا صحبتهای طولانی از طرف بسیاری از مردم ایران اثبات شود: فساد در داخل سازمانها دولتی باعث ساختمان سازیهای با كیفیت بسیار پائین شده كه زیرساختهای بنیادی ایران را تضعیف كرده است. - یكی از نتایج این وضعیت افزایش شدید سوانح صنعتی در سالهای اخیر بوده است. دهها لوله های گاز منفجر شده و چندین پالایشگاه آتش گرفته اند. - [به آتش سوزی ساختمان پلاسكو اشاره كرده است.].
- روحانی در دیدار از سرپل ذهاب در حالی كه سرش را از داخل خودرو بیرون آورده و توسط مردم خشمگین احاطه شده بود در مورد بیمارستان جدید التاسیس آوار شده و باقی ماندن ساختمان قدیمی صحبت كرد. - تحلیلگران میگویند ریشه مشكلات فساد گسترده میباشد.- ساختمان بیمارستان فرو ریخته توسط وزارت مسكن ساخته شده بود.- در نشانه ئی از انتقادات فزاینده نه تنها در رابطه با كیفیت ساختمان سازیها بلكه سرعت كمك رسانی به زلزله زدگان یك عضو مجلس از منطقه زلزله زده با عصبانیت در این رابطه با خبرگزاری ایلنا مصاحبه انجام داده است.- احمد صفاری نماینده مجلس از استان كرمانشاه گفت معتقد است تعداد كشته ها دوبرابر آمار دولتی میباشد. او گفت به اعتقاد من تعداد كشته ها بیش از 1000 نفر میباشد. او گفت فقط در یك خیابان سرپل ذهاب 70 نفر كشته شده اند و بیش از 250 نفر در آپارتمانهای مهر كشته شده اند.- احمد صفاری همچنین عدم تامین اقلام امدادرسانی به قربانیان زلزله را مورد انتقاد قرار داد. او گفت فقط در 10 درصد از روستاهای زلزله زده چادر توزیع شده است».