۱۳۹۶ آذر ۹, پنجشنبه

جدا كردن مردم ایران از رژیم اولین گام خوب است

سایت هیل ۵/۹/۹۶ : « سونا صمصامی - صدای مردم ایران از بحثهای سیاست غرب در مورد حكومت دینی ایران مدتهاست گمشده است.
از اولین روزهای انقلاب ایران، آمریكا و متحدان آن استراتژی برقراری رابطه با به اصطلاح مدره ها در داخل رژیم را دنبال میكردند، در حالیكه بر مجموعه محدودی از مسائل كه به ضرر حقوق بشر و مبارزه مردم ایران برای دموکراسی است متمرکز بودند.
استراتژی دولت ترامپ در مقابله با تهاجم رژیم خروج از این روند است. رئیس جمهور ترامپ در آن سخنرانی و چندین سخنرانی دیگر، تاكید قابل توجهی بر وضعیت بد مردم ایران كرده‌اند و بطور دقیق آنها را به عنوان قربانیان اصلی رژیم روحانی توصیف كردند.
این امر در هیچ جایی بیش از این مشهودنیست که در و اقعیت امر رژیم تهران به نسبت جمعیت جلودار بیشترین اعدام کننده شهروندان خویش است .

باید دید تا کجا اروپا رهبری آمریکارا دنبال خواهد کرد ولی دلیلی برای خوش بینی وجود دارد اگر که کاخ سفید همچنان تمرکز درست خود را حفظ کند همانطور که به گسترش و اجرای یک استراتژی جامع برای پاسخگویی به تمامی فعالیتهای شرورانه ایران ادامه می دهد. هیچکس در مورد اهمیت پرونده هسته ای ایران بحث نمی کند، خواه آنها كه از توافق موجود حمایت می کنند یا نمیكنند. اما بسیاری در واشنگتن به تدریج شروع به ترویج این دیدگاه می کنند كه معامله هسته ای مهم ترین مسئله نیست و
بساکمتر از آن است که مستحق تنها موضوع مورد توجه بین المللی باشد.
با در نظر گرفتن این، مشاور امنیت ملی اچ. آر. مك مستر استدلال كرد كه موضع دولت، رژیم ایران را از مردم آن متمایز میكند. این اساساً جهت گیری درست در هر سیاست استراتژیک ایران است.
این رویکردی را برای مقابله باتهران امکان پذیر می کند در جایی که بحساب می آید: ضربه پذیری آن در داخل
قدم بعدی به رسمیت شناختن این واقعیت است که مردم ایران و اپوزیسیون سازمان یافته آن می توانند در شكست سركوبگران خود نقش مهمی ایفا كنند.
در واقع، مردم ایران، و به ویژه نسل جوان بخاطر چند دهه سیاست تلاش آمریكا برای مماشات با ستمگران آنها بسیار ناراحت هستند. لحن جدید به آنها دلیل برای خوش بینی داده، که در افزایش تظاهرات در سراسر شهرهای ایران منعکس شده است.
لیست گذاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط دولت یک گام مهم در جهت آزاد کردن مردم ایران از زنجیرهائی است كه از قیام آنها و درخواست حكومت دمكراتیك و آزادیهای مدنی جلوگیری میكند..
دولت ترامپ اکنون فرصتی دارد تا به سرعت به شکاف در استراتژی ایران بپردازد. با این وجود، کافی نیست که فقط صدای ایران را تصدیق کنیم كه برای زمان طولانی نادیده گرفته شده است.
ایالات متحده در واقع باید به آن صداها كه خواستار یک جمهوری دموکراتیک، غیراتمی و سکولار در ایران است گوش دهد».
[خبرگزاری: سایت صدای آمریکا(فارسی) ۷/۹/۹۶  مطلب فوق را عیناٌ در ستون « دیدگاه » و با عنوان «جدا کردن حساب مردم ایران از رژیم گام اول خوبی است» منعکس کرده است