۱۳۹۶ آذر ۱, چهارشنبه

امتناع نسرین ستوده از حضور در دادسرای اوین به دلیل عدم رعایت تشریفات قانونی


سایت رادیو فردا ۳۰/۸/۹۶ : « نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر، خبر داد که به شعبه دوم دادسرای زندان اوین احضار شده اما به دلیل عدم رعایت تشریفات قانونی و نبود شرایط محاکمه عادلانه به دادسرا مراجعه نخواهد کرد. خانم ستوده، روز دوشنبه ۲۹ آبان، در مصاحبه با وب سایت کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران خبر داد که روز ۲۵ آبان احضاریه ای به دست او رسیده و در آن نوشته شده در صورت حاضر نشدن در دادسرا بازداشت خواهد شد.


با این حال او اعلام کرد که به دلیل عدم رعایت تشریفات قانونی و نبود شرایط محاکمه عادلانه به این دادسرا مراجعه نخواهد کرد. خانم ستوده ضمن اظهار بی اطلاعی از دلیل احضارش اعلام کرد که در سال های گذشته وکالت پرونده سرقت از خانه داریوش و پروانه فروهر قربانیان قتل های زنجیره ای، و پرونده آزار جنسی یک کودک را به عهده داشته و ممکن است وکالت این پرونده ها حساسیت هایی را ایجاد کرده باشد.
نسرین ستوده ۱۳ شهریور ماه ۸۹ بازداشت و در دادگاه بدوی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر به ۱۱ سال حبس، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد