۱۳۹۶ آذر ۱, چهارشنبه

هشدار نسبت به حضور شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان در خاک یمن














عبدالله المعلمی نماینده عربستان در سازمان ملل


عبدالله المعلمی نسبت به حضور شبه‌نظامیان حزب‌الله در خاک یمن هشدار داد و گفت:‌ این شبه‌نظامیان برای کمک به کودتاگران حوثی به این کشور سرازیر شده‌اند.

اسکای نیوز 30آبان 96
از لبنان تا یمن شبه‌نظامیان حزب‌الله در خدمت طرحهای توسعه‌طلبانه ولایت فقیه گسترش یافته‌اند. عبدالله المعلمی نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل‌متحد تأکید کرد این شبه‌نظامیان برای کمک و یاری به شبه‌نظامیان کودتاگر حوثی در یمن حضور دارند.

عبدالله المعلمی:
«ما معتقد هستیم که حزب‌الله لبنان با کمک به شبه‌نظامیان حوثی نقش فعالی در یمن دارد. این گروه در آماده‌سازی موشکها و شلیک به سمت عربستان سعودی نقش دارد» 

اما شلیک موشکهای بالستیک رژیم ایران توسط کودتاگران حوثی به سمت عربستان سعودی، تنها یکی از طرحهایی است که در تهران ریخته شده و اجرای آن به عهده حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان دیگر یعنی دستان فرقه‌گرای نظامی رژیم ایران گذاشته شده است.

با صدا و تصویر پیشتر ثابت شده که شبه‌نظامیان حزب‌الله به حوثیها آموزش می‌دهند تا علیه نیروهای دولتی یمن و علیه عربستان سعودی وارد عمل شوند.

دلایل دیگری حاکی از حضور شبه‌نظامیان حزب‌الله در یمن است که به قبل از شروع عملیات توفان قاطع و اشغال صنعا توسط کودتاگران حوثی برمی‌گردد.

این در حالیست که گزارشهای مستند غربی تأیید می‌کنند شبه‌نظامیان حوثی، برای مدتی در داخل خاک ایران در کنار شبه‌نظامیان حزب‌الله آموزش دیده‌اند.

امیر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی بر عزم ما برای ممانعت از ظهور حزب‌الله دیگر در یمن تأکید کرد.