۱۳۹۶ آذر ۵, یکشنبه

مصاحبه با علیرضا جعفرزاده در مصاحبه رادیوئی در برنامه جان بچلور


 رادیو جان بچلر ۲/۹/۹۶ : «مجری ایستگاه رادیویی : من جان بچلور هستم این برنامه جان بچلور است من به همکارم علیرضا جعفرزاده خوش آمد می گویم علیرضا کسی که برای سالیان است مرا در مورد برنامه مظنون سری تسلیحات اتمی ایران مطلع نگه داشته است. علیرضا با سازمان مجاهدین خلق ایران کار می کند ( پی ام او آی یا ام.یی.کی) اطلاعات او برای دو دهه است که دست اول بوده است و علت این که ما اینهمه اطلاعات در مورد برنامه مظنون اتمی ایران داریم بخاطر کارهای ام.یی.کی است .
ما اکنون سراغ اطلاعات سال 2017 ام.یی.کی می رویم و وارد وقایع سالهای گذشته که منجر به توافق نامیمون اتمی ایران شد نمی شویم. علیرضا شب بسیار خوبی داشته باشید می خواهم باکدی از سفیر کنونی آمریکا در سازمان ملل نیکی هیلی شروع کنم. بزرگترین نگرانی این است که رهبران ایران همانهایی که در گذشته در برنامه سری اتمی در سایت های نظامی گیرافتادند علناً گفته اند که بازرسی از سایت های نظامی را رد می کنند .
او این را اوایل امسال گفته بود ولی علیرضا آیا این حرف هنوز هم صحت دارد در حالی که ایران هنوز هم به آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه دسترسی به جایی که می دانیم آنها در گذشته آزمایش انجام داده اند نمی دهد؟
علیرضا جعفرزاده : شب شما بخیر جان، باعث خوشحالی است که در برنامه شما شرکت دارم و مجدداً به این برنامه آمدم، فکر می کنم با کد بسیار خوبی از سفیر نیکی هیلی شروع کردید که به و اقع به قلب مسئله اشاره کردید که برنامه واقعی اتمی ایران در کجا قرار دارد که برنامه ساخت تسلیحات آن است که در سایت های نظامی آن قرار دارد و این موضع رژیم طی سالیان بوده است و همچنان نیز موضع رژیم ایران است که مکان های معینی در ایران هستند که اجازه نخواهند داد که آژانس بین المللی انرژی اتمی بازرسی کند. فکر می کنم این موضوع سوال بسیار بزرگی را مطرح می سازد که شما به واقع چگونه می توانید تعیین کنید که برنامه اتمی در کجا قرار دارد اگر شما دسترسی بخصوص به مکان های کلیدی ایران نداشته باشید؟!
مجری : اجازه دهید سراغ کدی از یوکیو آمانو برویم که رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی است که دیدبان اتمی سازمان ملل است او تاکید دارد که شرایط نظارت که توسط ایران پذیرفته شده تعیین کرده است که آژانس بین المللی انرژی اتمی دسترسی به همه مکان ها بدون تفاوت قائل شدن بین مکان های نظامی و مدنی داشته باشد این کدی است که مربوط به اوایل امسال بود ولی آیا این حرف هم درست است که آژانس بین المللی انرژی اتمی مجبور است که تنها سایت های غیر نظامی را چک کند و نمی تواند به سایت های نظامی دسترسی داشته باشد آیا این دقیق است ؟
علیرضا جعفرزاده : می دانید اگر آژانس بخواهد با معیارهای خود برود در آنصورت آنچه آقای آمانو پیشتر گفته بود، نباید هیچ تفاوتی میان سایت های نظامی و غیر نظامی باشد و نباید برای آنها محدودیتی وجود داشته باشد اگر آنها بخواهند تحت قوانین پادمان عمل کنند که ایران نیز ملزم به انجام آن می باشد در آنصورت آنها باید اجازه داشته باشند که از آن سایت ها بازدید کنند ولی در واقعیت آنچه اتفاق افتاده این است که از آنجا که ایران دارای برخوردی مهاجمانه است می گوید اینها اماکنی است که ما به شما اجازه ورود نمی دهیم!!! و آژانس و باقی جهان نیز کاملاً درعمل از آن تبعیت کرده اند که به ایران اجازه می دهند از این امر فرار کند و عملاً ایران خود را هم به آژانس بین المللی انرژی اتمی و هم به باقی جهان تحمیل می کند.
مجری : اکنون به آنروی سکه می رویم به دشمن هم حق اظهار نظر می دهیم علی اکبر ولایتی مشاور ارشد رهبرعالی که تخصص وی در مشاوره دادن در امور آمریکا می باشد می گوید آنها می توانند آرزوی بازدید از مراکز نظامی ما تحت برجام یا هر بهانه دیگری را به گور ببرند.!!! فکر می کنم آقای ولایتی می گوید که قرار نیست برسر آن مذاکره کند و قرار نیست به رهبر عالی توصیه کند که او برسر‌آن مذاکره کند و بازرسی از هیچ سایت های نظامی در کار نخواهد بود آیا این درست است؟
علیرضا جعفرزاده : فکر می کنم دقیقاً درست است متاسفانه به این شکل که امور پیش می رود به ایران اجازه داده شده که چنین اظهاراتی رابیان کند و موضع خود را حفظ کند زیرا اگر کسی به واقع خواستار پایان دادن به برنامه اتمی ایران باشد در آنصورت شما نیاز است که به اماکنی بروید که آنها عملاً بر روی بخش تسلیحاتی برنامه کار می کردند ما در مورد یک برنامه صلح آمیز که خواستار تولید برق باشد صحبت نمی کنیم، کل این داستان پوش است، رژیم ایران به واقع برنامه غیر نظامی ندارد هرچیزی که دارد اساساٌ بعنوان پوشی برای برنامه اصلی است که برنامه تسلیحات اتمی است. .. ».