۱۳۹۶ آذر ۱, چهارشنبه

اپوزسیون ایران برای سرنگونی رژیم روی نیروی مردمی حساب باز كرده است


میدل ایست آنلاین ۲۹/۸/۹۶ : « تیرانا- اپوزیسیون ایران در خارج به عصیان و قیام بر علیه رژیم ضد بشری ایران(كه به نام دین حكومت می‌كند). در ایران و منطقه فراخوان داد.مریم رجوی رهبر اپوزسیون ایران روز یكشنبه در دومین سالگرد حمله موشكی به  ”كمپ لیبرتی“ در بغداد، كه آخرین گروه اعضای سازمان مجاهدین خلق در خاك عراق در بسر می‌بردند، سخنرانی كرد. خانم رجوی گفت ”ما سالها محاصره را گذراندیم

 و قرار گرفتن ناممان در لیست تروریستی و توطئه ها و ترور و كشتار و حملات موشكی را تحمل كردیم ما چگونه از تمامی این شرایط عبور كردیم؟ فقط با استقامت قاطع و سرسختانه و پایبندی به آرمانمان “.خانم مریم رجوی تاكید كرد گسترش روزانه اعتراض‌های هموطنان به‌جان آمده در تهران و اهواز و دیگر شهرهای ایران ، از آثار این دوران انزجار آور است و “این، اعتراضهای گسترش یابنده فراز تازه‌یی از مقاومت و اعتراض است که اغلب قشرها در آن شرکت می‌کنند“.رژیم ایران با سركوب و كشتار و طایفه گرایی مبتنی بر تبعیض و خفه كردن آزادیها و اجازه ندادن به هرگونه آزادیهای عمومی حكومت می‌كند و ارگانهای دینی در ایران بر كرسی حاكمیت تكیه زده و موجب شده اند كه بسیاری از ایرانیان تحت یوغ ظلم و استبداد زندگی كنند. بنا به گزارش روزنامه ”زمان“ تركیه خانم رجوی با اشاره به دولت ایران در خارج (كه به نام شورای ملی مقاومت ایران تشكیل شده و رئیس آن مریم رجوی است) تاكید كرد: بار دیگر تكرار می‌كنم كه سرنگونی این رژیم یك وظیفه و در دسترس است و یك جایگزین دمكراتیك برای آن وجود دارد. در رابطه با بحران سوریه خانم رجوی گفت در مورد سوریه باید ‌دو واقعیت اساسی را یادآوری کنم:  اول این که اگر رژیم ولایت فقیه در کنار دیکتاتوری سوریه نقش تعیین‌کننده در ایجاد گرداب خون نداشت و اگر جنگ‌افروزی و دخالت این رژیم نبود، بشار اسد سالها پیش به دست رزم‌آوران و مردم سوریه سقوط کرده بود. اما حقیقت دوم این که مردم ایران در کنار مردم سوریه هستند و چنان که بارها در تظاهرات اعتراضی خود شعار داده‌اند، با حضور قوای جنایتکار رژیم آخوندها در خاک سوریه مخالفند.  قابل توجه است که در ماه سپتامبر 2016 عراق اعلام کرد که حضور عناصر سازمان مجاهدین خلق ایران پایان یافته و به موجب توافق قبلی با سازمان ملل تمام اعضای آن به كشورهای دیگر می‌روند. آخرین تعداد اعضای سازمان قبل از اخراج 280 نفر بود و آنها قبل از آن 2300نفر بودند.

اعضای این گروه كه بعد از توافق بغداد و سازمان ملل در سال 2012 برای انتقال مرحله ای به كشورهای دیگر به ”كمپ لیبرتی“ منتقل شدند، قبلا در اردوگاه ”اشرف“ در استان دیالی در شرق عراق بسر می‌بردند».