۱۳۹۶ آذر ۶, دوشنبه

حاکمیت آخوندی - ۶۰۰ هزار میلیارد پروژه‌های نیمه تمام!


بروز بحران‌های اقتصادی و مالی در حاکمیت فاسد آخوندی و همچنین فرار سرمایه از کشور اکنون تا بدانجا پیشرفت کرده که متولیان رژیم از وجود «۶۰۰ هزار میلیارد»  پروژه‌های نیمه تمام خبر می‌دهند.

پروژه‌های نیمه تمام ترجمان همان سوء مدیریت، فساد، غارت و عدم دلسوزی برای سرمایه‌های ملی و مردم است که روزی روزگاری صرفا برای تبلیغات حکومتی افتتاح، اما در پروسه زمان دبه بایگانی عمران و آبادانی کشور سپرده شدند.


یک کارشناس اقتصادی در رژیم آخوندی ضمن اعتراف به این روند مخرب می‌گوید: «دولت باید تکلیف خود در این حوزه را روشن کند؛ زیرا در شرایط کنونی بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام روی دست اقتصاد کشور باقی مانده است».

این وضعیت بحرانی در حالی است که اکنون قریب بیش از یک سال است که دولت آخوند روحانی با برداشته شدن تحریم‌ها، قریب ۲ میلیون بشکه نفت در روز صادر می‌کند. بدین‌سان ملاحظه می‌شود که برخلاف جار و جنجال‌های قبلی حاکمیت مبنی بر وجود تنگناهای مالی، اکنون دیگر بهانه‌ای در زمینه ورود سرمایه و پول به کشور وجود ندارد. حال باید از متولیان دیکتاتوری ولی فقیه سوال کرد که به‌واقع بر سر این حجم عظیم از درآمدهای ملی چه آمده و به چه دلیل هنوز این حالی است بلند از پروژه‌های به حال خود رها شده‌اند؟

همچنین سکون ایجاد شده در روند اتمام پروژه‌ها اکنون به درجه‌ای رسیده است که بسیاری از آنها دیگر مقرون به‌صرفه نمی‌باشند. گذشت زمان، افزایش شدید قیمت‌ها، نبود نیروی تخصصی، سرخوردگی بازار، تحولات ارزی و مالی، بحران‌های داخلی و خارجی و همچنین رکود شدید تولیدی و اقتصادی به یقین پارامترهایی هستند که در این زمینه نقش اصلی را ایفا می کنند.
به موازات نکات یاد شده، وضعیت اکنون بگونه ای است که این کارشناس حکومتی ضمن تلاش برای مجرم وانمود کردن بخش خصوصی، به واقعیتی دیگر اذعان اینگونه اذعان می‌کند: «با روند کنونی که در حوزه تخصیص اعتبارات عمرانی وجود دارد، بیست سال طول می‌کشد تا ما بتوانیم پروژه‌های عمرانی را تمام کنیم». وی سپس می‌افزاید: «بودجه عمرانی سال جاری یعنی ۱۳۹۶ در حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان است، اما در بهترین حالت نمی‌توانیم بیشتر از ۴۰ درصد این اعتبار را تخصیص دهیم.» (سایت حکومتی خبرآنلاین ۴ آذر ۱۳۹۶)

در زمینه ابعاد پروژه‌های نیمه تمام در رژیم آخوندی باید به پروژه‌هایی در زمینه «تاسیسات ورزشی، آموزشی، جاده و شبکه‌های آب‌رسانی، بنادر و راه‌آهن، بیمارستان‌ها، بیمه‌های درمانی، خطوط تلفن و شبکه‌های تلفن همراه، تاسیسات فرهنگی، مسکن، پتروشیمی، سدسازی» اشاره نمود که به‌وفور در بخش‌های مختلف کشور به حال خود رها شده و در حال خاک خوردن می‌باشند.
پیشتر در این رابطه خبرگزاری نیروی تروریستی قدس، تسنیم (۱۲ مهر ۱۳۹۶) در گزارشی از وجود «۶۰۰ هزار میلیارد» پروژه نیمه تمام خبر داده بود. در این گزارش به نقل از رئیس حکومتی در کمیسیون عمران مجلس از جمله آمده است: «با وجود اینکه ۶ ماه از سال گذشته، کمتر از ۵ درصد اعتبار ریالی در نظر گرفته شده برای پایان این پروژه‌ها محقق شده و با این روال در آینده نزدیک قطعاً در بحث پروژه‌های نیمه‌کاره به بن‌بست خواهیم رسید».