۱۳۹۶ آذر ۹, پنجشنبه

مقام اسرائیلی: تاسیسات ایران در سوریه را نابود می کنیم


سایت یورونیوز ۷/۹/۹۶ : « یک مقام ارشد اسرائیلی روز یکشنبه ضمن تاکید بر وعده کشورش مبنی بر تخریب تاسیسات ایران در سوریه از لزوم خنثی سازی فعالیت های ایران در ۴۰ کیلومتری بلندی های جولان سخن گفت.
به گزارش روزنامه الجریده، چاپ کویت، این مقام اسرائیلی که نخواسته است نامش فاش شود این سخنان را در واکنش به گفتگوهای غیرمستقیم بین آمریکا، روسیه و ایران بر سر ایجاد منطقه حائل بین اسرائیل، لبنان و سوریه بیان کرد.




به گفته این مقام اسرائیلی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به طور غیرمستقیم با ارسال پیامی به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرده است که دمشق در صورت عدم تلاش تل آویو برای سرنگونی رژیم سوریه آماده است بر سر ایجاد منطقه حائل غیرنظامی به عرض ۴۰ کیلومتر در مرز دو کشور به مذاکره بپردازد.
بنا به این گزارش بنیامین نتانیاهو پس از دریافت این پیشنهاد از طریق ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، ضمن تاکید بر لزوم خروج گروه حزب الله و نیروهای ایرانی از سوریه وعده داده است که پیشنهاد بشار اسد را با سازمان های امنیتی کشورش در میان بگذارد.گزارشهای منتشر شده طی ماههای گذشته از تلاش دیپلماتیک تل آویو برای ایجاد منطقه حائل ۶۰ تا ۸۰ کیلومتری بین نیروهای ایرانی حاضر در سوریه و مرز با اسرائیل حکایت داشت. تل آویو: روسیه مخالف منطقه حائل ۶۰ کیلومتری بین نظامیان ایران و اسرائیل نیست