۱۳۹۶ آذر ۵, یکشنبه

مریم رجوی گفت تنها راه سرنگونی نظام ولایت فقیه است






تلویزیون اسکای نیوز ۲/۹/۹۶ : « مریم رجوی رئیس شورای ملی مقاومت ایران گفت هیچ راهی برای نجات ایران از دست رژیم سركوبگر و فاسد وجود ندارد الا با سرنگونی رژیم ولایت فقیه .
شورای ملی مقاومت ایران از بیانیه نشست فوق العاده وزیران خارجه عرب كه در آن بر محكومیت تهران بدلیل دخالت های مستمرش در امور عربی تاكید كرده بود،استقبال كرده بود.








مجری: علیرغم همه موضع گیریهای فرمانده سپاه پاسداران ایران كه بر نقش رژیم چه در لبنان و یا یمن تاكید می كند ولی اپوزیسیون قانع است كه پایان این رژیم آخوندها نزدیك است ، چه شاخص هایی باعث می شود كه روی این موضوع تاكید كنید؟
دكتر سنابرق زاهدی رئیس كمیسیون قضایی در شورای ملی مقاومت ایران: بعد از درود به شنوندگان تلویزیون اسكای نیوز. واقعیت این است كه اگر بخواهیم بدانیم كه محتوای این گفته های محمد جعفری فرمانده سپاه و یا خود خامنه ای چیست كه امروز نیز همان حرف را تكرار كرد و گفت ، در هرجایی از جهان اگر نیازی باشد ما در آنجا خواهیم بود. فكر می كنم كه این حرف ها اولا برای حفظ روحیه نیروهای رژیم است زیرا كه این رژیم بلحاظ بین المللی و منطقه ای محاصره سیاسی است دوم اینكه در باره طبیعت این رژیم و رفتارش شما می دانید كه خامنه ای خودش را ولی امر مسلمین جهان می داند كه معنی اش این است همانطوریكه در مقدمه قانون اساسی رژیم ولایت فقیه آمده است می خواهند اتحادیه مردمی اسلامی در كشورهای اسلامی مختلف تشكیل بدهند. این موضوع بسیار روشن است چند سال پیش، برادر مسعود رجوی رهبر مقاومت ایران گفت اگر این رژیم را رها كنید و درمقابلش نیایستید به اندونزی خواهد رسید. ولی فكر می كنم كه این حرف ها هیچ معنی ندارد بجز اینكه این رژیم در یك بحران و تنگنی سنگین داخلی قرار گرفته است. من برخی اطلاعات و واقعیت ها به اطلاع شما می رسانم كه چرا ما می گوییم كه این رژیم ولایت فقیه در آستانه پایانیش است. همین امروز وزیر كشور این رژیم رحمانی فضلی در گفتگویی با روزنامه انتخاب گفت در برخی روزها 150مورد اعتراض در كشورشكل می گیرد.
همچنین پاسدار علی شمخانی كه دبیركل امنیت رژیم است دیروز در گفتگوی دیگری گفت مشكل اصلی ما سیاسی اقتصادی اجتماعی در داخل است و گفت ما باید برروی این مشكل تمركز داشته باشیم. رحمانی نیز گفته است ما بیست سال در حل مشكلات زلزله در كشور تاخیر داریم .شما می دانید كه در مناطق آسیب دیده از زلزله مردم مان شعار سرنگونی این رژیم را می دهند زیرا كه این رژیم نمی تواند مشكلات مردم را حل كند.
مجری: برای اینكه از زمان حضور شما بهره ببریم، امروز تحولات منطقه سرعت زیادی داشته است.شما بعنوان مقاومت ایران از تصمیم گیری های اخیری عربی درقاهره استقبال كردید وتاكید كردید كه به سرنگونی این رژیم بشارت می دهید. می خواستم بدانم كه اهمیت تصمیم گیریهای متحد عربی برای شما در داخل ایران بعنوان مقاومت ایران چیست؟
دكتر سنابرق: همانطوریكه فرمودید این درست است ما از این اقدام جدی استقبال كردیم ولی تاكید كردیم كه این گام باید با گام های عملی تری تكمیل شود. در این اقدامات اولا باید روابط دیپلماتیك واقتصادی توسط همه كشورهای عربی و كشورهای اسلامی با این رژیم قطع شود. زیرا كه كشورهای اسلامی همه شان در كنفرانس استانبول و كنفرانس ریاض این رژیم را محكوم كردند پس باید روابط اقتصادی با این رژیم را قطع كرد و باید شورای ملی مقاومت ایران بعنوان تنها نماینده قانونی مردم ایران را به رسمیت شناخت و باید نیروهای این رژیم را از كشورهای مختلف عربی بیرون كرد از سوریه و عراق و یمن و لبنان وهمه كشورهای عربی، شبه نظامیان وابسته به این رژیم هستند پس از طریق اتخاذ این گام ها ی جدی بله می توان اقدامات در مقابل حرفها این رژیم باشد كه علیه كشورهای عربی می زند.شما می بینید كه این رژیم از هیچ تلاشی برای بهم زدن امنیت وثبات منطقه فرو گذاری نمی كند. این رژیم عامل اصلی و سردمدار اصلی تروریزم شده است. جنگ را به كشورهای مختلف صادر می كند، كشتار را به كشورهای مختلف صادر می كند، چگونه باید با این رژیم مقابله كنیم؟باید گام های عملی وجدی برای قطع بازوهای این رژیم در این كشورها را برداریم همچنین باید به حقانیت مقاومت ایران علیه این رژیم اعتراف كرد و به رسمیت شناخت مردم ایران علیه این رژیم هستند و خواستار سرنگونی این رژیم می باشند
مجری: سوال من نیز همین است. ما در باره دخالت های ایران در امور دیگران زیاد صحبت كرده ایم ولی اگر میشه در باره تاثیر این دخالت ها در داخل ایران برای ما بگویید وبطور مشخص تاثیر آن بر روی اقتصاد ایران؟
دكتر سنابرق: من بروشنی برای شما توضیح می دهم كه این رژیم در آستانه تغییر است ولی باید به مردم ایران و مقاومت ایران تكیه كرد. مقاومت ایران آماده است خانم رجوی بارها اعلام كرده اند كه اولاباید این رژیم را سرنگون كرد و سرنگونی این رژیم ضروری و امكان پذیر است و جایگزین آماده است، جایگزین سازمان یافته و آماده است تا شكاف را پر كند بدین معنی كه در ایران ملتی هستندكه خواستار تغییر این رژیم می باشند وجایگزین برای پر كردن شكاف وخلا آماده است كه مسئولیت را بر عهده بگیرد. لذا ما برای ایجاد تغییر آماده هستیم و همه باید بر روی این نكته متمركز باشند كه نكته واقعی اپوزیسیون ایران است ، با تاسف شدید هنوز مواضع به این سطح نرسیده است.
مجری: دكتر زاهدی شما در باره ضرورت بررسی كارهایی كه این رژیم طی سال های گذشته انجام داده است توسط شورای امنیت صحبت كردید. خواستم از خود شما بشنوم كه امروز یك مخالف ایرانی این بی عملگی بین المللی را چگونه می بیند؟ رژیم همه نقض ها انجام داده است. چه در یمن و یا در باره موشك های بالستیكی كه نقض كرده است و شما بعنوان اپوزیسیون به این بی عملگی بین المللی چگونه نگاه می كنید؟
دكتر سنابرق: خواهر عزیز اگر بخواهید بدانید كه ما این صحنه را چگونه می بینیم ،در باره گذشته كه چگونه این رژیم توانست بدین صورت در منطقه پیشروی كند و چگونه توانست دست به چنین كشتارهایی دست بزند و این جنایت علیه مردم ایران و مردم منطقه انجام بدهد. با تاسف شدید دولت های قبلی آمریكا برای نجات این رژیم در مقابل فعالیت های مردم ایران ، سركار آمده بودند ولی برعكس تلاش های مقاومت ایران باعث شد كه رژیم در لیست تروریستی گذاشته شود.الان تصویر تغییر كرده است و امكان فعالیت وجود دارد ولی ما بعنوان كشورها و ملت های منطقه باید بخودمان متكی باشیم و با هم در مقابل این رژیم تلاش كنیم.اگر كشورهای منطقه كه از ستم این رژیم در عذابند و مردم منطقه متحد بشوند شكی نیست كه آن روز شروع پایان رژیم باشد و پیروز خواهیم شد.
مجری: دكتر زاهدی بارها فعالیت های مردم ایران را تكرار كردیدخواستیم بدانیم كه آیا شما در مرحله آینده دست به اقدامی خواهید زد كه با گام های عربی و بین المللی همخوان باشد.
دكتر زاهدی: بله همانطوریكه گفتم ما آماده هستیم و اگر شما اقداماتی كه در منطقه مختلف زلزله زده را دنبال كرده بودید ما در هر لحظه در همه مناطق حضور داشتیم و شبكه های ما در داخل ایران آماده هستند و همه شان در مناطق مختلف ایران گسترش دارند و لحظه به لحظه از حوادث داخل به ما اطلاع می دهد و آماده هستند ولی علیرغم این همانطوریكه گفتم جایگزین آماده است. شورای ملی مقاومت ایران با همه بدنه سیاسی اش كه از 25كمیسیون تشكیل شده است و هر كمیسیون هسته یك وزارت خانه در دولت موقت است بدین معنی كه جایگزین سیاسی درخارج و داخل ایران آماده است لذا باید بر روی این مقاومت و مردم ایران و نمایندگانش شرط بندی و تكیه كرد».