۱۳۹۶ آذر ۱, چهارشنبه

حملات موشکی حوثی ها و تناقضات سازمان ملل

روزنامه الشرق الاوسط(لندن) ۲۹/۸/۹۶ : « حمله موشکی به ریاض پایتخت عربستان سعودی توسط حوثی ها انجام شد. اما این موشک ها را ایران تولید کرده و به حوثی ها انتقال داده و دستور پرتاب آنها را صادر کرد. در این میان طرف سومی هم به طور غیر مستقیم در این جنایت مقصر است. این طرف سوم کسی نیست جز سازمان ملل. سوالی که در این وضعیت مطرح می شود این است که آیا سازمان ملل با آن گزارش ها بی بخار خود قادر به وضع تحریم یا محکوم کردن برنامه موشکی رو به گسترش ایران و حمایت این کشور از تجاوزگری های مدام حوثی ها به خاک عربستان از جمله مکه و ریاض می باشد؟


متن قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت خیلی واضح و آشکار از حوثی ها خواسته تا فورا و بدون قید و شرط دست از خشونت گرایی برداشته و نیروهای خود را از تمامی مناطق تحت تصرفشان از جمله صنعا پایتخت یمن بیرون کشیده و کلیه تسلیحات نهادهای نظامی و امنیتی از جمله سامانه توپخانه ای را تحویل بدهند و دست از فعالیت ها و اقداماتی که در حوزه اختیارات حکومت مشروع قرار دارند بردارند و از اقدامات تحریک آمیز و تهدید کشورهای همسایه خودداری کنند..
در واقع ما از اینکه قطعنامه شورای امنیت توسط خود سازمان ملل نقض شده احساس سرخوردگی می کنیم. سازمان ملل ۱۴ میلیون دلار به نهاد به اصطلاح وزارت آموزش کمک کرده تا در گشایش مدارس به این نهاد کمک کند! آنچه که از آن به عنوان وزارت آموزش یاد می شود یک نهاد تابع حوثی ها است که با برچسب آموزش فعالیت می کند. اقدام سازمان ملل در واقع رسمیت بخشیدن به حوثی ها و دور زدن قطعنامه شورای امنیت بود. حالا چطور سازمان مللی که از گزارش های یونیسف درباره عضو گیری کودکان برای مشارکت در جنگ در کنار حوثی ها خبر دارد تصمیم به حمایت مالی از حوثی ها گرفته است؟ آنهم کودکانی که باید به جای جبهه های جنگ در کلاس های درس حاضر شوند اما در عوض آنها به مین گذاری در مناطق مسکونی در یمن و در مناطق مرزی با عربستان سعودی می پردازند. ده ها تن از این کودکان توسط نیروهای ارتش ملی یمن و یونیسف به خانواده هایشان تحویل داده شدند. چطور امکان دارند سازمان ملل حتی گزارش های نهادهای متبوع خود را نادیده گرفته و به حمایت یک گروه تروریستی بپردازد؟
حوثی ها به چندین منطقه در جنوب سعودی یعنی در مناطق مرزی عربستان سعودی با یمن موشک شلیک کردند که به خانه های مسکونی و مدرسه و مسجد اصابت کرد. دولت عربستان سعودی دستور تخلیه این مناطق را صادر کرد اما بعد از آن موشک به سمت مکه شلیک شد که موجب ایجاد موج اعتراضات گسترده مسلمانان شد. این یک اقدام شیطانی بود. حوثی ها با این اقدام می خواستند بگویند پادشاهی عربستان سعودی توان دفاع از مقدسات را ندارد. موشک بعدی فاصله ۱۶۰۰ کیلومتر از یمن تا نزدیکی فرودگاه بین المللی ملک خالد در ریاض را پیمود