۱۳۹۶ آذر ۸, چهارشنبه

فراخوان 200نفر از فعالان كشورهای مختلف عربی برای تشكیل كمیته تحقیق در رابطه با قتل عام



عیون الخلیج ۶/۹/۹۶ : « نزدیك به 200 فعال سیاسی، حقوقدان ، روزنامه نگار ، سازمانهای حقوق بشری و مدنی از كشورهای مختلف عربی خواستار تشكیل یك كمیته تحقیق در مورد كشتار سال 1988 شدند این كشتار را رژیم ایران در سال 1988 مرتكب شد و در آن 30 هزار زندانی سیاسی كه اكثر آنها اعضای سازمان مجاهدی خلق ایران بودند در اوت 1988 و ماههای بعد از آن اعدام شدند. جلسات محاكمه قربانیان در دادگاههای فرمایشی كه كمیته های مرگ برای اجرای اعدام تشكیل داده بودند، فقط چند دقیقه طول می‌كشید و بسیاری نیز بدون محاكمه اعدام شدند.


امضا كنندگان این فراخوان خواستار حسابرسی از مرتكبین این كشتار و آمران شدند كه هم اكنون نیز مسؤول اجرای حكم اعدام درایران و صدور تروریزم به كشورهای منطقه اند. محاكمه قاتلان و جنایتكاران سال1988 تبدیل به یك خواسته عمومی در ایران و جامعه بین المللی شده است و ضروری است اجرای اعدام در ایران پایان یابد
سازمان ایرانی دفاع از حقوق بشر اعلام كرد كه حكام ایران از ابتدای سال 2017 میلادی تاكنون 435 نفر را اعدام كرده اند .كما اینكه در گزارش سال گذشته سازمان عفو بین الملل نیز آمده است كه در سال گذشته، رژیم ایران 55 درصد اعدامها را در سطح جهانی (بدون محاسبه چین) انجام داده است.
اجرای حكم اعدام پایه اصلی بقای رژیم ایران است و در آن تمامی جناحهای این رژیم شركت دارند. رژیمی كه مسبب اصلی آشوب و عدم ثبات و ناامنی و تروریزم در خاورمیانه و در تمامی جهان است، امری كه بسیاری از رهبران جهانی و عربی و اسلامی در موضعگیرهای مختلف بر آن تاكید
نموده اند.
متن فراخوان شخصیتهای سیاسی و حقوقی و روزنامه نگار و سازمانهای حقوق بشری و مدنی از كشورهای مختلف عربی به شرح زیر است:
جناب آنتونیو گوترز
دبیر كل سازمان ملل متحد
مسؤلین و مرتكبین قتل عام 30 هزار زندانی سیاسی در سال 1988 در ایران را محاكمه كنید!
قتل عام 30 هزار زندانی سیاسی در سال 1988در ایران، بزرگترین قتل عامی است كه بعد از پایان جنگ جهانی دوم در مورد زندانیان سیاسی روی داده است و بیشتر قربانیانی كه اعدام شدند، جوانانی بودند كه تنها به خاطر شركت در تظاهرات مسالمت آمیز یا خواندن نشریات سیاسی دستگیر شده و بسیاری از آنان مدت محكومیت خود را سپری كرده بودند.
اعدام شدگان بصورت دسته جمعی در گورهای جمعی دفن شدند و كمیته های مرگ در زندانها، این زندانیان را بعد از طرح یك سوال ساده روانه چوبه دار می كردند.
بر اساس گزارش سازمان عفو بین الملل در 2 نوامبر 2007 : ”در فاصله 27 ژوئیه 1988 تا پایان آن سال، هزاران زندانی سیاسی در زندانهای سراسر ایران اعدام شدند كه از جمله آنها زندانیانی بودند كه بخاطر اعتقاداتشان زندانی شده بودند.. نباید هیچگونه مصونیتی برای نقض حقوق بشر وجود داشته باشد و تفاوتی نمی كند كه در كجا و كی انجام شده باشد. اعدام های سال 1988 باید مورد تحقیقات بیطرفانه و مستقل قرار بگیرد و باید همه مسئولان این قتل عام به عدالت سپرده شوند تا به مجازات شایسته خود برسند.“
عاملان و مجریان این كشتار از ابتدای حكومت آخوندها تا كنون، دارای بالاترین مناصب قضایی و سیاسی و اطلاعاتی بوده اند و از این جنایت ضد بشری دفاع كرده و همچنان به قتل و اعدام ادامه می دهند.
نوار صوتی آیت الله منتظری كه در سال 1988 جانشین خمینی بود، شواهد جدیدی در باره این قتل عام فاش می‌سازد . در این نوار حسین علی منتظری جانشین وقت خمینی اعضای ”كمیته مرگ“ را كه احكام اعدام این قتل عام را صادر می كردند، مورد خطاب قرار می دهد و می گوید: ”این بزرگترین جنایتی است كه جمهوری اسلامی مرتكب شده و تاریخ ما را محكوم خواهد كرد“.
ما امضا كنندگان این بیانیه از شما خواستار تشكیل یك كمیته مستقل توسط ”گزارشگر ویژه سازمان ملل برای حقوق بشر در ایران“ و ”شورای حقوق بشر و مجمع عمومی سازمان ملل“ برای تحقیقات كامل در مورد این قتل عام هستیم تا همه شواهد لازم و اسامی عاملان و نقش آنها در این جنایت جمع آوری و عدالت در مورد آنان اجرا گردد».