۱۳۹۶ آبان ۲۱, یکشنبه

سایت خبری نیوزبلیز -اخبار جعلی ایران خانواده ها را علیه یکدیگر می کند



درست چند روز بعد از سخنرانی تعیین کننده پرزیدنت ترام‍پ در مورد برجام و سرکوب مردم در ایران، بطور ناگهانی رسانه های داخلی که توسط دولت کنترل میشوند به یک خبر دروغ مبنی بر جدا شدن یک زن از اپوزیسیون اصلی رژیم ایران بطور گسترده ای انعکاس دادند. این خبر دروغ بطرز شگفت انگیزی با انعکاس سخنرانی پرزیدنت ترام‍پ که گزارش شده باعث تهییچ مردم در اعتراضاتشان علیه رژیم ایران شده مرتبط میباشد.




این زن که بیش از یک دهه است هدف یک جنگ مستمر روانی رژیم ایران است، سمیه محمدی است. وی از دو سال قبل همراه با سایر اعضای اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران توسط یک توافق سه جانبه سازمان ملل، امریکا و دولت آلبانی از عراق به آلبانی منتقل شده است و اکنون در تیرانا بسر میبرد. سمیه میگوید علاوه بر انگیزه های قوی فردی اش، سالیان قبل به توصیه پدرش که یک زمانی هوادار مجاهدین خلق بود از کانادا به عراق رفت تا در تلاش برای آزادی ایران به مجاهدین ب‍پیوندد.
بکار گیری اخبار جعلی علیه پدر و دختر
اما بعد از اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ پدرش توسط وزارت اطلاعات ایران بکار گرفته شده تا به بهانه نجات دخترش از «زندانهای فیزیکی و فکری مجاهدین» در عراق یک کم‍یپین شیطان سازی برای بی اعتبار کردن مجاهدین نزد افکار عمومی داخل و خارج ایران براه بیاندازد. با وجودیکه سمیه اکنون آزادانه در یک کشور اروپایی است این کمپین رژیم ایران کماکان ادامه دارد.
محمدی طی یک تماس تلفنی گفت:‌ «وقتی علاوه بر مطبوعات این خبر دروغ جدا شدنم از مجاهدین را اولین بار از اخبار تلویزیون اصلی رژیم ایران شنیدم لحظاتی شوک شدم که چطور درحالی‌که من زنده هستم و رژیم می‌داند به‌زودی این خبر را تکذیب می‌کنم و در همه‌جا پخش خواهد شد دست به این جعل کثیف زده است». سمیه یادآوری کرد وزارت اطلاعات ایران در سال ۲۰۱۴ فیلم به‌اصطلاح مستند بلندی را با عنوان «فیلمی ناتمام برای دخترم …» با استفاده از کلیپ‌هایی که پدرش قبلاً از او گرفته بود، درست کرد و او همان زمان در جواب به آن فیلم یک کتاب بنام«پایانی بر یک توطئه » نوشته و همه جنایت و دروغ‌پردازی‌های این رژیم طی سالیان گذشته را که با سوءاستفاده از خانواده‌اش انجام داده بودند را افشا کرد.
سرنگونی رژیم نزدیک بود
محمدی می‌گوید سال ۲۰۱۴ به دلیل تأثیر تحریم‌های اتمی سازمان ملل، جو نارضایتی و تظاهرات عمومی و روی آوردن مردم به اپوزیسیون به‌سرعت بالا می‌گرفت. سران رژیم اذعان می‌کردند که بوی سرنگونی را استشمام می‌کنند لذا برای توقف تحریم‌ها وارد مذاکرات طولانی با امریکا و کشورهای اروپایی شدند و امتیازهای برجام را گرفت و از سقوط نجات پیدا کرد. رژیم همچنین در آن سال به‌طور گسترده دست به تهیه و نمایش فیلم‌های سینمایی و سریال تلویزیونی علیه مجاهدین زد تا استقبال عمومی از اپوزیسیون را خنثی کند. «فیلمی ناتمام برای دخترم …» از این قبیل فیلم‌ها بود. یک داستان ساختگی بسیار غم‌انگیز و احساساتی از سرنوشت سمیه محمدی که به‌زور توسط اپوزیسیون از خانواده‌اش جداشده است. رژیم برای ارتقاء این فیلم جوایز متعددی را به کارگردان آن داد.
محمدی می‌گوید با توجه به استراتژی جدید امریکا و وضع تحریمات ثانویه علیه این رژیم، می‌رود تا به سرنوشتی مشابه سال ۲۰۱۴ روبرو شود. لذا با این دروغ‌پردازی و ارتقاء مجدد فیلم‌های تبلیغاتی‌اش علیه مجاهدین رژیم تلاش می‌کنم حتی با آبروریزی زیاد برای مدت کوتاهی هم که شده جلوی رشد اپوزیسیون را بگیرد.
رسانه‌های دولتی اخبار جعلی تولید می‌کنند
سمیه می‌گوید: «به همین دلیل اولین کسی که از طرف رژیم این خبر دروغ را منتشر کرد کارگردان این فیلم یک مزدور وزارت اطلاعات بنام مرتضی پایه شناس بود که در تلویزیون شبکه یک رژیم گفت:‌ درواقع دیروز پدر سمیه با من تماس گرفت و این خبر را داد و خیلی خوشحالم که ظاهراً اولین نفر بعد از پدرش و مادرش من خبردار شدم.»
صحت ادعاهای محمدی که موضع‌گیری اخیر پرزیدنت ترام‍پ اعتراضات مردم در داخل ایران علیه رژیم را تشجیع کرده است توسط سایر منابع تأیید می‌شود.
وب‌سایت فاکس نیوز درست دو روز بعد از سخنرانی پرزیدنت ترامپ در مورد ایران گزارش کرد: « هزاران نفر از مردم ایران علیه اتهام فساد دررژیم دست به راهپیمایی زدند. برخی از متخصصین میگویند تظاهرکنندگان اخیراً به دلیل سخنرانی ترامپ تشجیع شده‌اند»
محمدی می‌گوید اینکه رژیم ایران برای پس زدن اپوزیسیون خودش به جنگ روانی علیه من و یا امثال من ادامه می‌دهد به فیلم‌های تخیلی و مشمئزکننده روی می‌آورد فقط نشان‌دهنده استیصال آن در قبال اپوزیسیون مجاهدین است.
  سایت خبری نیوزبلیز
اول نوامبر ۲۰۱۷