۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۴, پنجشنبه

گزارشات تکمیلی فاجعه معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر گلستان

رئیس خانه صنعت و معدن رژیم در استان گلستان گفت: لحظاتی پیش ۲۱ جنازه از معدن ذغال‌سنگ آزادشهر خارج شد. رمضان بهرامی افزود: این حادثه تاکنون ٦٩ مصدوم داشته و لحظات گذشته ٢١ جنازه از معدن خارج شده است.
وی افزود: برخی معتقدند تعدادی از این جنازه ها مربوط به معدن‌کارانی است که برای کمک به مصدومان وارد معدن شده بودند و این آمار مجزا از ۳۲ معدن‌کار محبوس شده در معدن است. خبرگزاری حکومتی ایلنا گزارش داد درپی وقوع انفجار ظهر روز چهارشنبه در معدن زغال سنگ زمستان یورت در شمال استان گلستان هم اکنون ۵۰ کارگر در عمق ۱۸۰۰ متری محبوس هستند.

خبرگزاری رویتر:‌ انفجار معدن در ایران ۳۵ کشته برجای گذاشت
خبرگزاری رویتر ۱۳ اردیبهشت ۹۶ به نقل از رسانه های دولتی در ایران گزارش داد:‌ در انفجاری در یک معدن ذغال سنگ در شمال ایران که روز چهارشنبه بوقوع پیوست حداقل ۳۵ کارگر کشته و تعدادی زخمی شدند.
انفجار در ساعت ۱۲  و ۲۴ دقیقه بوقت محلی در معدن زمستان یورت و در حالی رخ داد که کارگران تلاش میکردند لکوموتیوی را با اتصال برق روشن کنند .
علی ربیعی وزیر کار گفته است ۳۵ معدنچی در این سانحه کشته شده اند.
 بیش از ۳۵ نفر مجروح شده و به بیمارستانهای اطراف محل منتقل گردیدند.
خبرگزاری فارس قبلتر گزارش کرده بود که بیش از ۵۰ کارگر در تونلی به طول دو کیلومتر گیر افتاده اند وامکان نجات بدلیل پر بودن تونل از گاز، با مشکل همراه است...به گفته این منبع این معدن ۵۰۰ کارگر داشته است و انفجار هنگام تعویض شیفت انجام شده است...
استقرار یکانهای ویژه در مقابل معدن آزادشهر
رژیم آخوندی در وحشت ازاعتراضات مردمی به خاطر فاجعه معدن آزادشهر یکانهای ویژه خود را در مقابل این معدن مستقر کرده است.
در حالی که به گفته علی ربیعی وزیر کار دولت آخوند روحانی تا بحال ۳۵ معدن کار زحمتکش جان باخته اند و دهها تن مجروح شده اند، کارگزاران رژیم به جای رسیدگی به مجروحان و تلاش برای نجات جان معدنکاران محبوس، اقدام به بسیج نیرو و استقرار یکان ویژه در محل کرده اند.