۱۳۹۶ اردیبهشت ۲۲, جمعه

خامنه‌ای در گردنه بحران درونی

خلیفه ارتجاع در وحشت از شکافهای ایجاد شده ناشی از جنگ گرگها در نمایش انتخابات به صحنه شتافت:
«اگر قانون‌شکنی کنند، اگر بد‌اخلاقی کنند، اگر با حرفهای خود، دشمن را به خودشان امیدوار کنند، انتخابات به ضرر ما تمام خواهد شد... سعی کنند گسلهای اعتقادی یا جغرافیایی یا زبانی یا قومی را تحریک نکنند؛ مراقب باشند!... ... مراقب باشند
نامزدهای ریاست‌جمهوری به‌خاطر خطای در تشخیص، کاری را که دشمن نیمه‌کاره انجام داده و نتوانسته پیش ببرد، به نفع دشمن تعقیب نکنند و این گسلها را تحریک نکنند... .. اگر کسی علیه امنیّت این کشور بخواهد قیام بکند، قطعاً با عکس‌العمل و واکنش سخت مواجه خواهد شد؛ این را بدانند... .. در انتخابات باید امنیّت به‌صورت کامل محفوظ بماند؛ و هر کسی که از این راه تخطّی بکند، قطعاً بداند سیلی خواهد خورد». (تلویزیون رژیم 20اردیبهشت 96)
مهره‌های باند خامنه‌ای هم به‌دنبال او برای مرعوب کردن حریف به صحنه شتافتند:
احمد توکلی از باند خامنه‌ای طی نامه‌یی خطاب به روحانی نوشت: «فاین تذهبون؟ از راهی که در پیش گرفته‌اید بازگردید که این راه برای شما در دنیا و آخرت جز خذلان و برای ملت و نظام، جز خسارت در پی نخواهد داشت. به‌دلیل مناصب متعدد شما از اول انقلاب تاکنون، هر گونه اظهارنظر خلاف واقع شما در مورد سیاستهای دفاعی و قضایی کشور در گذشته و هر گونه اظهارنظر خلاف واقع شما در امور بین‌المللی، ... می‌تواند به‌عنوان گواهی نظام علیه خودش توسط معاندان ایران استفاده شود و زمینه‌ساز محدودیتها و اقدامات جدید علیه این نظام و مردم مظلوم شود؛ چرا که این سخنان را رئیس‌جمهور مستقر ابراز می‌کند!». (خبرگزاری حکومتی تسنیم 20اردیبهشت 96)
صادق کوشکی مهره باند خامنه‌ای هم گفت: روحانی و جهانگیری برای رسیدن به قدرت حاضر هستند به هر اقدامی دست بزنند.
کیهان خامنه‌ای هم روز 21 اردیبهشت96 نوشت: «له کردن ارزش‌های نظام و تحریک قومیتها و مذاهب و از همه مهمتر حمله به امنیت به قیمت رسیدن به قدرت یعنی، دولت مستقر نه برای مردم و کشور که برای شعار‌های انتخاباتی خود هم پشیزی ارزش قائل نیست. اعتدال کجا، انتحار کجا؟
اما فرض بگیرم به جای نصایح دلسوزان و دوستداران خود به نقشه‌های اطرافیان افراطی خود عمل کردند و فردا، تمام سابقه سی‌و چند ساله خود در نظام جمهوری اسلامی ایران را هم به چالش کشیدند. آن وقت چه می‌شود؟
پاسخ این سؤال را دیروز رهبر انقلاب به‌وضوح دادند: اگر کسی بخواهد برخلاف امنیت کشور اقدام کند، قطعاً با سیلی سختی مواجه خواهد شد.»
الیاس حضرتی عضو مجلس ارتجاع از باند روحانی در واکنش به توپ و تشرها به وی توصیه کرد: «شما در سخنان اخیرتان ”تند” رفتید... در مواردی کلیت عملکرد انقلاب اسلامی را هم مورد نقد قرار داده‌اید. وقتی از ”کسانی که در طول ٣٨ سال فقط اعدام و زندان بلد بودند” سخن می‌گویید، عملکرد کل نظام در معرض اتهام قرار می‌گیرد ولو آن‌که هدف شما القای چنین امری نبوده باشد. وقتی می‌فرمایید جریان رقیب شما می‌خواهد ناامنی را به کشور بازگرداند و آرامش منطقه را برهم بزند: ، دشمنان سوءاستفاده می‌کنند و ادعاهای ناروای خود را علیه جمهوری اسلامی تکرار خواهند کرد.
مناسب است حضرتعالی این مواضع و سخنان را که در فضای پراحساس و پرالتهاب گردهمایی‌های انتخاباتی بیان شده است، شفاف‌تر و درباره آن توضیحاتی روشنگر ارایه کنید».
واکنش حسن روحانی به حملات باند رقیب تصویری بوده است. وی با تکرار ادعاهایش در زیر این عکس نوشته است: