۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۹, سه‌شنبه

افزايش مشکلات تنفسي در زندان رجايي شهر کرج پس از بستن منافذ ورود هوا ويديو

سايت هرانا ۱۸/۲/۹۶ : « هزاران زنداني محبوس در زندان رجايي شهر کرج در سايه عدم وجود سيستم تهويه پس از بسته شدن اماکن ورود هواي تازه به سالن ها و سلول هاي اين زندان از مشکلات بهداشتي و تنفسي بيش از پيش رنج مي برند



علاوه بر اين موضوع در ماههاي اخير نيز زندانيان از شيوع سردرد و حالت تهوع در بين زندانيان در پي نصب پر تعداد دستگاههاي پارازيت انداز (خط شکن) در اين زندان خبر داده بودند.
به گزارش خبرگزاري هرانا، ....زندان رجايي شهر کرج، زنداني قديمي است که جمعيتي چند برابر ظرفيت را در خود جاي داده است.
اين زندان که مامن جمع زيادي از زندانيان سياسي يا امنيتي تبعيد شده نيز است از حداقل امکانات بهداشتي محروم مانده است. زندان رجايي شهر کرج در ماههاي اخير صحنه اعتراضات زندانيان از بابت نصب دستگاههاي پارازيت انداز به هدف مختل کردن ارتباطات تلفن هاي همراه داخل زندان نيز بود. دستگاههاي پارازيت انداز يا “خط شکني ”که با توليد امواج سعي مي کنند ارتباطات در زندان را مختل کنند موجب افزايش بيماري در بين زندانيان شده است. زندانيان زيادي از سردردها و حالت تهوع همزمان با تقويت اين دستگاههاي غيراستاندارد گزارش کرده اند. در آخرين مورد، در حالي که اين زندان از حداقل استانداردهاي بهداشتي نيز عاري است مسئولين زندان اقدام به بستن تمامي منافذ ورود هواي تازه کرده اند. مسئولين زندان با جوش دادن در و پنجره ها عملا از گردش هواي تازه در زماني که اين زندان فاقد سيستم هواکشي پيشرفته و مناسب است جلوگيري مي کنند.
اين پنجره ها که پيش تر نيز با حفاظهايي مستحکم مهار شده بود تماما مشرف به اماکن نظارت شده در داخل زندان هستند براي همين مشخص نيست دليل بستن آنان چيست. زندانيان گزارش مي کنند در پي انسداد منافذ ورود هواي تازه مشکلات بهداشتي و تنفسي در اين زندان شيوع زيادي پيدا کرده. اين موضوع دستمايه اعتراض ماههاي اخير زندانيان شده است هر چند مسئولين زندان هيچ توجه يا پاسخگويي نسبت به اين مسئله ندارند. در ادامه گزارشي ويديويي مستندي از درون زندان را مشاهده مي کنيد که انسداد منافذ ورود هواي تازه به درون سالنها و سلولها در آن مشهود است.....».