۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۹, سه‌شنبه

محمد علي توحيدي: رژيم ولايت فقيه براي تضمين حکومتش فتنه انگيزي ميکند

مجله البيان ـ عربستان۱۵/۲/۹۶ :« مصاحبه کننده: احمد الصباحي-در اين گفتگوي ويژه مجله البيان, رئيس کميسيون انتشارات شوراي ملي مقاومت ايران که اپوزيسيون رژيم ولايت فقيه ميباشد در مورد وضعيت داخلي ايران و ميزان تغيير و تحول جنبش اپوزيسيون و اعتراضات داخلي عليه آخوندها و تاثير فعاليتهاي خليجي در رويارويي با اهرمهاي رژيم ايران در منطقه و ساير پرونده ها صحبت ميکند:


البيان: مردم ايران در حاکميت آخوندها چگونه زندگي مي کنند؟ و مردم درداخل کشوربه فعاليتهاي حاکمان ايران در منطقه و نيز دخالت در امور داخلي کشورها چگونه نگاه ميکنند؟
محمد علي توحيدي: باتشکراز شما, بايد بگويم که به خاطر حکومت فاسد و ستمگر آخوندها مردم ايران که ميهني سرشار ار منابع خدادادي ازجمله نفت وگازو تمدني چندهزارساله دارند درسخت ترين محروميتها زندگي مي کنند و آمار خود رژيم مي گويد که ۸۰درصد يابيشتر زير خط فقر هستند. کافيست بگويم که فروش اعضاي بدن نظير کليه وچشم براي پرداخت اجاره بهاي مسکن رايج است. درهمين روزها معلمان در مقابل مجلس فاسدرژيم شعار مي دادند که يک اختلاس از هزاران اختلاس حاکمان اگر کم شود, مشکل مسکن ما حل ميشود!! اما مخالفت بادخالت آخوندها و پاسداران در کشورهاي منطقه بخصوص دخالتهاي خامنه اي در سوريه ازشعارهاي رايج قيامها و تظاهرات اعتراضي کارگران و اقشار محروم است. زيرا به خوبي ميدانند که تامين مالي تروريسم و جنگ افروزي و ترويج فرقه گرايي مذهبي- ازکشورهاي همسايه تا جوامع مسلمان آفريقا از يکسو و شرق آسيا ازسوي ديگر- هزينه هاي کلان ميلياردي دارد و آثار شوم آن را در معيشت روزمره فرزندان وخانواده هاي محرومشان حس مي کنند. مهمتر از اين, مردم ايران تاريخي چند هزار ساله و فرهنگ و ادبياتي غني در حسن همجواري با همسايگان و ملل دور و نزديک دارند. از همين رو بيش از مخالفت با هزينه ها کلان مادي از هزينه معنوي و فجايع ضد انساني مداخلات تروريستي آخوندهاي ضد ايراني رنج مي برند و قلوبشان جريحه دار است و رفتار ناجوانمردانه و و رذيلانه را اهانت به ميهن و تاريخ پرافتخار خود مي دانند. براستي کدام ايراني اصيل و باوجدان است که صداي ضجه دختران و پسران خردسال حلب و داريا و غوطه دمشق را که پاسداران و شبه نظاميان خامنه اي در کشتارشان دست دارند, بشنود و بتواند شب را آرام بخوابد؟
مردم ايران از اين دخالتهاي فاجعه بار آخوندهاي حاکم منزجرند و براي پايان يافتن آن با اين رژيم مي جنگند.
البيان: ميزان تغيير و تحولات در مورد جنبش اپوزيسيون و نيز اعتراضات داخلي عليه حاکميت آخوندها مخصوصا دررابطه با سازمان مجاهدين خلق چقدر است؟
محمد علي توحيدي:از سپتامبر گذشته که بزرگترين توطئه خامنه اي و نيروي تروريستي قدس در عراق با کمک شبه نظاميان تحت امر قاسم سليماني براي ضربه نابود کننده به مجاهدين در کمپ ليبرتي در بغداد با شکست مواجه شد و همه مجاهدين توانستند به طور امن و سالم از عراق به اروپا و آلباني منتقل شوند, تحول کيفي در تعادل قواي بين مجاهدين و رژيم ايجاد شده است. زير رژيم طي ۱۴سال محاصر غير انساني و غير قانوني مجاهدين درکمپهاي اشرف و ليبرتي درعراق همواره ازطريق حملات نيروهاي دست نشانده ولايت فقيه در عداق و شبه نظاميان نيروي قدس و اطلاعات رژيم در سفارت آخوندها براي حملات جنايتکارانه به مجاهدين اعم از موشکباران و حملات زميني مسلحانه استفاده مي کرد تابتواند نيروي اصلي مخالف خودش را نابود کند. خامنه اي اکنون اين فرصت را از دست داده و اين امر بحراني در درون نيروهاي سپاه و امنيتي رژيم ايجاد کرده است. کما اينکه اميد مردم ايران به آينده و انگيزه آنها را براي پايداري در مقابل رژيم را افزايش ميدهد ازسوي ديگر موقعيت رژيم به طور عام و خامنه اي به عنوان شماره يک رژيم وضعيتي متزلزل دارد چرا که نتوانسته بحرانهاي اقتصادي و اجتماعي و هم چنين بحران و اختلافات دروني بين باندهاي رژيم را حل و فصل کند  از سوي ديگر اجتماعات و ديدارهاي مجاهدين در آلباني با شخصيتهاي بين المللي نظير سناتور جان مک کين رييس کميته قواي مسلح سناي آمريکاو جان بولتون و يا شخصيتهاي فرانسوي مانند ژيلبر ميتران, انتقال, صحنه سياسي و اجتماعي را در کشور تحت تاثير قرار داده و اميد واري عمومي مردم و به خصوص انگيزشهاي نيروها و شبکه مقاومت در داخل کشور را ارتقا داده است. در اينجا بايد اضافه کرد که پايان دروان مماشات اوباما با خامنه اي به زيان قيام مردم ايران و خلقها و کشورهاي منطقه , يک تحول مهم به زيان خامنه اي است.
بنابراين, سيرتحولات حاکي از اعتلاي موقعيت مجاهدين و مقاومت و تنزل موقعيت خامنه اي و رژيم است.
البيان: موضع شوراي ملي مقاومت ايران در مورد خواسته هاي مليتها و اقوام مختلف وپيروان ساير مذاهب و اديان در ايران چيست؟
محمد علي توحيدي:در پرنسيپ مجاهدين به احقاق کامل حقوق مليتها و برابري همه مذاهب و نفي کامل هرگونه تبعيض مذهبي يا ملي معتقدند و اين خودش يکي از پايه هاي اصلي راي ندادن مجاهدين به قانون اساسي ولايت فقيه در اوج اقتدار خميني بود و به همين دليل بود که وقتي در اولين انتخابات رياست جمهوري ايران مسعود رجوي کانديدا شد, علاوه بر جوانان و زنان و روشنفکران, مليتها ومذاهب درسراسر ايران از او حمايت کردند و خميني که نگران کسب ميليونها راي به رجوي شده بود, به رغم موافقت اوليه نزديکان او و دولت وقت با کانديداشدن رجوي, ناگهان مداخله کرد و او را با فتواي مذهبي و به علت راي ندادن به قانون ولايت فقيه حذف کرد. در سالهاي بعد شوراي ملي مقاومت بارها در اسناد خود بر لزوم احقاق حقوق مليتها و مذاهب تصريح کرده و شورا دو طرح مشخص دارد هم دارد يکي درباره رابطه دولت موقت با دين و مذهب و يکي درباره حقوق خودمختاري مردم کردستان ايران که شمارا به آنها ارجاع مي دهم. در برنامه شوراي ملي مقاومت و دولت موقت خاطرنشان شده که ”خود مختاري داخلي به مفهوم رفع ستم مضاعف از همه شاخه ها و تنوعات ملي وطنمان... در چارچوب وحدت, حاکميت و يکپارچگي تجزبه نا پذير کشور ضرورت جدي دارد ” هم چنين شورا تصويب کرده که تصدي مشاغل دولتي و رياست جمهوري اينده ايران هيچ شرطي به لحاظ مذهب و مليت يا جنسيت ندارد و همه اتباع ايران در اين زمينه برابرند.
البيان: تأثير فعاليتهاي کشورهاي عربي منطقه درمقابله با رژيم ايران بخاطر حضور پاسداران و شبه نظاميان آن, چه در يمن و يا جنبش سياسي در عراق وهمچنين لبنان وسوريه چه ميزان است؟
محمد علي توحيدي:به نظرمن کشورهاي عربي به ميزاني که در مقابل تهديد و دشمني رژيم ولايت فقيه قاطع و بدون مماشات وشکاف باشند مي توانند امنيت ملي و استقلال خود را حفظ کنند. چراکه اين رژيم به خاطر سياست ذاتي و ماهوي خوش دشمن اصلي و مقدم آنهاست. ضمن اينکه به هيچ توافق و عهد وييماني حتي اگر در يک موقعيت ضعيف به ان تن بدهد وفا دار نخواهد بود و از هيچ خيانتي رويگردان نيست. نکته مهم ديگر اين است که کشورها و شخصيتها و مطبوعات عربي لازم است حساب ميهن ما و مردم مارا کاملا از اين رژيم ضد ايراني و ضد اسلامي جدا کنند. از نظر ما رژيم ولايت فقيه الد الخصام و بدترين دشمن ايران واسلام و شيعه است و دهها هزار مرد وزن ايراني و شيعه را به حکم خيمني و به دست امثال خامنه اي و ريسي و پور محمدي وروحاني قتل عام کرده است کاري که سابقه درتاريخ ايران ندارد.
البيان: بنظر شما براي جانشيني ولي فقيه خامنه اي چه اقدامات داخلي وجود دارد؟
محمد علي توحيدي:واقعيت اين است که ولايت فقيه از همان زمان خميني يک بن بست بود. خود خميني ولايت فقيه و سپاه پاسداران را روي اصرار بر ادامه جنگ باعراق به رغم پيشنهادات صلح وهم چنين قتل عام مجاهدين سوار کند و مجبور شد به همين خاطر منتظري جانشين خودش را به خاطر اعتراض به قتل عام مجاهدين زنداني عزل کرد. منتظري در همان زمان قتل عام مجاهدين زنداني را بزرگترين جنايت که ولايت فقيه را بي اعتبار کرده است توصيف کرد. هنگامي که خميني مرد, رفسنجاني خامنه اي را که يک ملاي درجه سوم يا چهارم است و هرگز اعتبار ولايت فقيهي نداشته را به ولايت فقيه رساند. جانشيني خامنه اي در بن بست است. هچ پاسخي جززوز و سرکوب داخلي و توسل به سپاه پاسداران وسياست باصطلاح صدور انقلاب و دخالتهاي ترويستي در منطقه ندارد.
البيان: آيا مي توان اختلافات داخلي بين اصلاح طلبان و مخالفين آنها را به اينکه به نقطه رودر رو شدن آنها رسيده است توصيف نمود؟ آيا تفاوت هايي بين اين دو جريان هست؟
محمد علي توحيدي:اين دوجناح در سرسپاري به ولايت فقيه و قانون اساسي زمان خميني وحدت دارند. هم چنين درسرکوب مخالفان ولايت فقيه و مجاهدين به طور مشخص متحد هستند و رهبران هردو جناح در قتل عام سال ۸۸دستشان به بزرگترين جنايت و خون مجاهدين اغشته است. اما اين درجناح برسر قدرت و سهم خواهي از قدرت و اينکه رژيم چگونه مي تواند حفظ شود و به حکومت ادامه دهد اختلاف دارند. از ان جا که خامنه اي اعتبار مثل خميني ندارد, شکاف درون رژيم هرگزعلاج پذير نيست و بدليل بحرانها اقتصادي وسياسي مستمرا تشديد ميشوددر حال حاضر هم اين بحران در نمايش انتخابات بسيار شديداست به نحوي که در باند خود خامنه اي هم اختلافات غير قابل حل است از جمله رد صلاحيت احمدي نژاد توسط خامنه اي که الان باعث تحريم انتخابات توسط احمدي نژاد شده و معاون قضاييه خامنه اي اعلام کرد پرونده اش مفتوح است يعني در معرض دستگيري است يا اختلاف سعيد جليلي با آخوند ابراهيم رئيسي که خامنه اي به او تمايل دارد اما براثر رسوايي ناشي از انتشار فايل صوتي منتظري که خطاب به ابراهيم رئيسي مي گويد تو با کشتار مجاهدين زنداني درسال ۱۹۸۸, بدترين جنايت تاريخ جمهوري اسلامي مرتکب شديد و خميني و ولايت فقيه را به عنوان سفاک و خونريز منفور مردم کرده ايد.
البيان: ميزان مقبوليت اپوزسيون ايران از طرف جامعه بين المللي در خارج چقدر است؟ آيا غرب در سرنگوني رژيم ايران جدي است؟
محمد علي توحيدي:مقاومت ايران به خاطر پايگاه مردمي و ريشه داري در جامعه ايران و نزديک به ۴دهه پايداري وتقديم صد وبست هزار شهيد راه آزادي و هم چنين به دليل برنامه مترقي آن در انطباق باحقوق بشر و حقوق بين الملل از حمايت هزاران پارلمانتر در اروپا و آمريکا واکثريتهاي پارلماني در بسياري کشورهاي اوپايي نظير انگستان و فرانسه وايتاليا يا کشورهاي عربي مثل اردن برخوردار است. کمااينکه بسياري از دولتمردان عاليرتبه که درسالهاي اخير در سطح وزير يا نخست وزير يا رياست جمهور بوده اند از اين مقاومت و اهداف آن و برنامه ده ماده يي خانم مريم رجوي براي آينده ايران حمايت کرده اند.
درمورد بخش دوم سوال شما بايد بگويم که سياست رسمي غرب نه تنها درپي سرنگوني رزيم نبوده, بلکه متاسفانه در مماشات با اين رزيم و امتياز دادن آن از کيسه مردم ومقاومت ايران و هم چنين به زيان خلقهاي منطقه بوده است.
البيان: ارتباط رژيم ايران با تروريسم اکنون با شواهد و دلايل انکار ناپذير مواجه است. شما به اين موضوع از چه زاويه اي نگاه ميکنيد؟
محمد علي توحيدي:رژيم ولايت فقيه براي ادامه حيات خود و تضمين بقايش در داخل ايران و در مقابل خواستهاي جامعه ايران به صدروتروريسم وجنگ افروزي در کشورهاي منطقه نياز حياتي دارد و روح و ديناميسم نيروي نظامي اصلي آن يعني سپاه پاسداران بناشده برا همين سياست ترويستي و مداخله جويانه تحت عنوان «صدورانقلاب» است. در قانون اساسي رژيم ولايت فقيه اين امر تصريح شده است. به همين دليل است که ما اين رژيم را ار سه ده پيش پدرخوانده تروريسم و بنياد گرايي تعريف کرده ايم و معتقديم که تا اين رزيم هست, منبع شرارت و خطر و تهديد نه تنها براي مردم ايران بلکه براي منطقه وجهان خواهد بود. سرنگوني اين رژيم و استقرار حاکميت مردم بجاي حاکميت آخوند تنها راه استقرار ثبات و آرامش در منطقه است».

ضميمه 2