۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۳, چهارشنبه

نقش جمهوري اسلامي در ترور مدير شبکه جم سايت آمد نيوز 12/۲/۹۶ : « نقش جمهوري اسلامي در ترور مدير شبکه جم

💠 سعيد کريميان سرمايه دار ايراني و مدير شبکهٔ تلويزيوني جم، شامگاه ۹ ارديبهشت سال ۱۳۹۶ در خودروي شخصي خود در استانبول و در محلهٔ ساري ير مورد حملهٔ مسلحانه قرار گرفت و به همراه شريک کويتي خود به قتل رسيد.
خبرگزاري هاي حکومتي جمهوري اسلامي از جمله فارس و خبرگزاري صداسيما از اولين ساعات اين اتفاق به پوشش آن پرداختند و شبکه العالم نيز از اولين شبکه هايي بود که اين خبر را اعلام کرد. شبکه هاي حکومتي ايران به نقل خبري پرداخته بودند که کريميان در يک مرکز خريد به ضرب ۲۷ گلوله کشته شده است.
💠 بنا بر عادت مألوف پرونده سازي از ابتدا تلاش شد که براي کريميان سوابق ارتباط و همکاري با سازمان مجاهدين جعل شود و حتي به مدد فتوشاپ عکسهايي از او در کنار مريم رجوي درست شد! اين در حالي بود که شريک ايراني وي غلامرضا فراهاني از اعضاي سابق سپاه پاسداران بود و ارتباط نزديک کريميان و فراهاني با افراد صاحب نفوذ در ايران تا جايي پيش رفت که مجوز رسمي شبکه ايرانيان نيز صادر شد اما مدتي بعد در پي افشاگري فعالان اصلاح طلب از راه اندازي شبکه ماهواره اي توسط آقازاده هاي نزديک به حکومت، اين مجوز لغو شد. تمام اين فعاليت ها در کنار تکذيب هاي چندباره سازمان مجاهدين، مشخص مي کند که ارتباط کريميان با سازمان مجاهدين بيشتر داستان سرايي و سناريو سازي ارگان هاي خبرسازي سپاه و حاکميت است.
💠 صداوسيما و ارگان هاي رسانه اي نزديک به سپاه همواره تلاش مي کنند تا شبکه هاي ماهواره اي خارج از ايران را با اتهامات اغلب اخلاقي و مالي و مرتبط کردن آنها با سازمان هاي سياسي مخالف، بي اعتبار کنند. ...
💠 مشخص نيست که نهادهاي رسانه  اي وابسته به حکومت چقدر هر روز از بيت المال و جيب مردم ايران هزينه ميکنند تا سناريو و داستان هاي غيراخلاقي براي مخالفان خود بنويسند. ذهنِ آلوده اين رسانه ها چيزي جز داستان هاي جنسي تخيلي نمي سازد. اگر داستان هاي غيراخلاقي جواب نداد، ارتباط با مجاهدين و بهايي ها و صهيونيست ها و سلطنت طلب ها هم در دستور کار است. آنها براي پنهان کردن ناکارآمدي خود حاضر هستند هرنوع اتهامي به مخالف خود بزنند تا درچشم مخاطب داخل کشورموجه جلوه کنند.
💠 داستان سرايي درباره ارتباط کريميان و سازمان مجاهدين، احتمال ترور او توسط سپاه را پررنگ تر مي کند. اطلاع يافتن رسانه هاي حکومتي نزديک به سپاه از اين اتفاق از اولين دقايق رخ دادن آن، حتي قبل از اينکه رسانه هاي ترک از آن مطلع شوند، خود امري شک بر انگيز است. اشتباه در اعلام نحوه ترور کريميان نيز از ديگر نقاط بحث برانگيز است. گويا رسانه هاي حکومتي انتظار داشتند که کريميان در جايي ديگر و به نحوي ديگر ترور شود اما گويا برنامه تغيير مي کند و قاتلان مجبور مي شوند تا در خيابان به کريميان و شريک کويتي او حمله کنند اما رسانه هاي حکومتي همچنان نقشه قبلي را در خبرهاي شان اعلام مي کنند و پس از آن به سرعت داستان سرايي ها درباره ارتباط کريميان و سازمان مجاهدين شروع مي شود و به سبک تحليل هاي شريعتمداري (نماينده آقاي خامنه اي در روزنامه کيهان) اين ترور نيز به خودزني مجاهدين مجاهدين نسبت داده مي شود و کار عوامل برون مرزي سپاه نيست (مانند همه عمليات هاي برون مرزي ديگر سپاه) اصولا مخالفان جمهوري اسلامي، خودشان خودشان را مي کشند و خودزني مي کنند و جمهوري اسلامي نقشي در اين ترورها ندارد. فقط بعدها فراموش شان مي شود و مثلا انيس نقاش را مي آورند در صداوسيما و از او به خاطر ترور مخالفان جمهوري اسلامي تقدير مي کنند!
شادماني ستاد رئيسي از ترور مدير تلويزيون جم هم در نوع خود جالب است! اين در حالي است که چهره هاي اصلاح طلب که در ابتدا شديدا سعي داشتند هرگونه ارتباط حکومت ايران و اين ترور را نفي کنند حالا با بهت و تعجب به واکنش اعضاي ستاد رئيسي – که همگي از نزديکان آقاي خامنه اي و بيت رهبري هستند – واکنش نشان ميدهند و از آنها ميخواهند که حداقل براي رفع اين اتهامي که متوجه حکومت شده است، چنين به پايکوبي نپردازند! طرفداران اصلاح طلبان و اعتدال گرايان گويا هنوز باور نکرده اند که در ايران چه خبر است و قدرت در دست کيست. اين مردم ساده دل و غرق در فانتزي به کلي فراموش کرده اند که حکومت آقاي خامنه اي اين ترورها و جنايت ها تخصص ديرينه اش است! (ديدگاه نو)