۱۳۹۶ آبان ۲۴, چهارشنبه

۸۰ روستای کرمانشاه تخریب و غیرقابل سکونت شده اند - صدها کشته و هزاران مجروح هموطنان

بنا به گزارشهای منتشر شده تاکنون ۸۰ روستای مرزی استان کرمانشاه در شهرستان‌های ثلاث باباجانی، قصر شیرین و سرپل ذهاب به طور کامل تخریب شده و غیرقابل سکونت هستند.
به اعتراف کارگزاران رژیم در حال حاضر در شهرستان ثلاث باباجانی وضعیت بسیار وخیم است و خانه‌های مردم به صورت کامل نابود شده است. کارگزاران رژیم همچنین اعتراف کردند.

حسین بساطی مدیرعامل تعاونی رژیم در کرمانشاه اعتراف کرد:‌ کمک‌رسانی به حادثه دیدگان بسیار کند پیش می‌رود به طوری که اولین محموله چادر و پتو بعد از گذشت بیش از ۱۲ ساعت بعد از زلزله تازه شهرستان ثلاث باباجانی رسیده است و تا این محموله‌ها به روستاها برسد مدت زمان زیادی سپری خواهد شد.
وی افزود: حجم کشته‌ها و خرابی‌ها بسیار بالاست. وضعیت مرزنشینان استان به گونه‌ای است که آب آشامیدنی هم در دسترس مردم نیست.
زلزله هفت و سه دهم ریشتری غرب کشور تلفات و خسارات گسترده یی برجای گذاشته است. براساس آمارهایی که منابع حکومتی اعلام کردند تاکنون صدها تن جان خود را تاکنون از دست داده اند. گفته می شود ۲۴۳ نفر فقط در شهرستان سرپل‌ذهاب جان خود را از دست داده‌اند. تعداد مجروحان نیز بیش از۵۰۰۰ نفر اعلام شده است.
بنا به گزارشهای دریافتی یکشنبه شب در بیمارستانی درسرپل ذهاب، وضعیت مردم زلزله زده و مصیبت دیده، بسیار وخیم بود و اجساد زیادی روی زمین و در راهروها گذاشته شده بود و مردم در خون خود میغلطیدند .