۱۳۹۶ آبان ۱۶, سه‌شنبه

علی صفوی: جامعه بین المللی باید تغییر رژیم حاکم بر ایران را به عنوان، تنها راه خاتمه دادن به بحران سازی، سیاست خودش کند


علی صفوی،عضو سازمان مجاهدین خلق ایران، و از مسئولان دفتر شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا، در گفتگو با امروز نما در پاسخ به این سئوال که: این طور به نظر می آید،که سازمان مجاهدین، بر بار فعالیت های خود، به خصوص بر لابی گری در واشنگتن افزوده است، آیا این چنین است؟ گفت:  شاید کلمه «لابی»، واژه درستی نباشد. شورای ملی مقاومت ایران وظیفه خود می داند که از امکانات موجود استفاده کند، تا واقعیت جامعه ایران را به اطلاع قانون گذاران، سیاست گذاران و متخصصان امور ایران در آمریکا، و به الطبع در واشنگتن برساند.




به عقب برگردیم، زمانی که سازمان مجاهدین در لیست ترویستی بود، دورانی که برچسب نچسب ترویستی را دولت آمریکا به خاطر سیاست مماشات با رژیم جنایتکار آخوندی، نثار مجاهدین کرده بود؛ رژیم ایران با یک کارزار گسترده چند صد میلیون دلاری، و با استفاده از مزدوران مواجب بگیر، و بی جیره و مواجب خود، چه ایرانی و چه آمریکای یک کارزار گسترده شیطان سازی را در آمریکا به پیش برد در سطح دولت؛ البته در سطح کنگره چندان موفقیتی نداشت. سه دهه مقاومت ایران،از حمایت دو حزبی هم در کنگره، هم در سنا و هم در مجلس نمایندگان برخوردار بوده است.
مجددا با مروری بر گذشته، در می یابیم که تبلیغات رژیم،هم واقعیت جامعه ایران را به مردم آمریکا و اندیشکده های این کشور، و همچنین متاسفانه در سطوح دولتی وارونه جلوه می داد،آن هم به این ترتیب که مردم ایران خواهان تغییر نیستند. تبلیغاتی که از یک سو مطالبات برحق مردم ایران را در دعوای دو جناح به اصطلاح اصلاح طلب و اصولگرا محدود می کرد و از سوی دیگر می گفتند، هیچ اپوزیسیون جدی، دمکراتیک و سازمان یافته ای علیه رژیم وجود ندارد. متاسفانه این کارزار تبلیغاتی رژیم،تاثیرات خودش را داشت. بنابر این ما وظیفه خودمان می دانیم، که آثار چنین کارزار مخربی را بزودایم از افکار عمومی مردم آمریکا.
این را هم باید اضافه کنم، که از زمانی که رزمندگان قهرمان آزادی ایران در کمپ اشرف و لیبرتی،از عراق خارج شده اند، به یمن یک کارزار بسیار گسترده، تحت رهبری خانم رجوی،و هواداران و اعضای مقاومت در سراسر جهان، و با حمایت گسترده کنگره، سنا و مقامات سابق آمریکای،طبعا به جای آن که بر روی حفظ جان رزمندگان آزادی ایران،که سرمایه مردم ایران هستند، تمرکز کنیم،بر روی این موضوع فعالیت کنیم، که:
1)   این رژیم،رژیم نامشروعی است.
2)   اکثریت عظیم مردم ایران،این رژیم را نمی خواهند.
3)    یک مقاومت عظیم سازمان یافته، محبوب، دمکراتیک، با برنامه مشخص، علیه این رژیم وجود دارد.
4)   باید رژیم را به خاطر جنایاتش علیه مردم ایران،اعدام های فزاینده، دستگیری جوانان، زنان تحت حسابرسی قرار داد،
5)   رژیم را باید به خاطر صدور ترویسم و بنیادگرای مجازات کرد، باید اقدامات عملی علیه سپاه پاسداران صورت بگیرد، باید سپاه را از منابع مالی محروم اش کرد. جامعه بین المللی باید تغییر این رژیم را به عنوان، تنها راه خاتمه دادن به بحران سازی، ترویسم و افراط گرای سیاست خودش کند. فکر می کنیم که در این مسیر راه پیش روی ما باز است.
ما وظیفه خود می دانیم که آرمانی را که به خاطرش تا به حال ۱۲۰ هزار مجاهد و مبارز میهن،جان خود را فدا کرده اند، هر چه زودتر محقق کنیم، که دیگر مردم ایران مجبور نشوند، قرنیه بفروشند،مجبور نشوند کلیه بفروشند،مجبور نشوند گور خوابی کنند،دختران نازنین مجبور نشوند، دست فروشی کنند، دختران جوان ایران مجبور نشوند به کشورهای حوزه خلیج فارس بروند، و مورد سو استفاده قرار بگیرند، اقلیت های قومی و مذهبی تحت سرکوب قرار نگیرند؛ و ایران یک ایرانی شود که با توجه به سابقه درخشان و فرهنگ غنی که دارد؛سمبل تمدن، سمبل پیشرفت، سمبل آزادی، دمکراسی، حقوق بشر، و صلح شود برای کل خاورمیانه.