۱۳۹۶ آبان ۱۱, پنجشنبه

خرید و فروش نوزادان مادران معتاد قابل انکار نیست


باشگاه خبرنگاران جوان(رژیم) ۱۰/۸/۹۶ : « محمدتقی رستم وندی قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور در نشست خبری که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۷ درصد تماس های حاصل شده بامرکز فوریت‌های اجتماعی مربوط به کودک آزاری و همسر آزاری است.






وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه باخرید و فروش نوزاد در میان زنان معتادتصریح کرد: در رابطه با پدیده های اجتماعی از این دست که جرم تلقی می شوند، گزارشی نداشتیم اما قابل انکار هم نیست و ممکن است زنی به دلیل فقر، نداری واعتیادمجبور به فروش نوزاد خود شود.
قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور ادامه داد:مراکز اقامتی ترک اعتیاد ویژه مادران معتاد و کودکانآن ها به منظور پیشگیری از وقوع این قبیل جرایم راه اندازی شده است.
رستم وندی تاکید کرد: از سال گذشته بر اساس اخباری که در خصوص خرید و فروش نوزادان مادران معتاد منتشر شد، واحد مددکاری اجتماعی هر یک از بیمارستان ها، مسأله فوق را به دقت کنترل و پیگیری می‌کند تا اگر افراد یا گروهی به صورت باندی و سازمان یافته و برای مطامع شخصی و سودآوری، به خرید و فروش نوزادان مادران معتاداقدام کنند، از وقوع آن جلوگیری کند.
وی از راه اندازی دفاتر تسهیل گری و توسعه اجتماعی تا پایان سال در مراکز سایر استان ها خبر داد و گفت: دفاتر فوق در محلات حاشیه نشین احداث می شوند و فعالیت آن‌ها تاثیر مهمی در ارتقاء و بهبود زندگی مردم آن محلات دارد....