۱۳۹۶ آبان ۲۴, چهارشنبه

اذعان رسانه‌ حکومتی: آمارها و اخبار واقعی در مورد زلزله‌زدگان به اطلاع مردم نمی‌رسد


              زلزله در غرب کشور

رسانه حکومتی جامعه فردا 23/آبان/96نوشت: ما در پنهان کردن نتیجه خشم طبیعت نیز به همان روشی عمل می‌کنیم که در منحرف کردن افکار عمومی از نارسایی‌های سیاسی.

روستاها دور از دسترس، جاده‌ها بسته، امکانات ارتباطی قطع شده و بازماندگان و یا داغدیدگان پیر و کودکان، حیرت‌زده هستند. کمبود امکانات، فقدان مدیریت کاردان، کمیته‌های کاغذی مقابله با وضعیت بحرانی، و روابط‌ عمومی‌هایی که کاهش درجه بحران در اطلاع‌رسانی، خط اول دستورالعمل‌های آنان است. اخبار غیررسمی و تلفنهای آشنایان از نقاط دورافتاده، نشان از شروع یک فاجعه می‌دهند. فاجعه بعد از پایان زلزله.

این رسانه رژیم به‌نقل از یک شاهد عینی در روستاهای ثلاث باباجانی نوشت: بیشتر این روستاها 100درصد تخریب شده‌اند، در روستایی 35خانواری 18نفر جان‌ باخته‌اند و در روستاهای دیگر از 50خانوار، تنها 2خانوار باقی‌ مانده‌اند.

یک شاهد عینی (دیگر) در سرپل‌ذهاب گفت: «صحنه‌هایی که اینجا دیدم شبیه عکس‌هایی است که پیشتر از حلب و ادلب دیده بودیم... همه دیواره‌های خارجی ساختمانهای مسکن مهر در محله فولادی این شهر فروریخته‌اند... . مدیریت عملیات امداد بسیار ضعیف است... این در حالی است که هر آن ممکن است این ساختمانها با یک پس‌لرزه به‌طور کامل فرو بریزند...