۱۳۹۶ شهریور ۱۲, یکشنبه

همبستگی وحمایت کمیته پارلمانی رومانی برای ایران آزاد با زندانیان سیاسی اعتصابی در زندان گوهردشت کرج


کمسیاریای عالی حقوق بشر سازمان ملل
عالیجناب زید رعد الحسین
دقتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل
۲۱ زندانی سیاسی در زندان گوهردشت کرج ۳۳ روز است که در اعتصاب غذا بسر میبرند.




این اعتصاب اعتراض به خشونت های انجام شده توسط نگهبانان زندان رژیم و اقدامات سرکوبگرانه برای اعمال فشار بیشتر بر زندانیان است. که متعاقبا موج حمایت و همبستگی زندانیان سیاسی را از سراسر ایران در پی داشت.
زندانیان سیاسی زندان گوهردشت در یک جابجایی اجباری مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند و بعضا به انفرادی منتقل شدند. محلی جدیدی که انها را منتقل کرده اند دارای دهها دوربین مدار بسته و بیش از ۶۰ دستگاه شنود است. که در سالن و اتاقها و حتی سرویس های بهداشتی کار گذاشته شده است. ضمنا در زمان انتقال به زندانیان اجازه داده نشده دارو و وسایل بهداشتی و سایر لوازم شخصیشان را با خود بردارند و انها از اولیه ترین وسایل مورد نیاز بی بهره هستند.

علیرغم فشارهای جسمی و روحی در زندان، اعتصاب زندانیان ادامه دارد و هر روز تعداد بیشتری از زندانیان سیاسی در سایر زندانهای ایران نیز به این اعتصاب می پیونددند.
کمپین آنها همچنین یک واکنش عمومی در ایران ایجاد کرده که تهدیدی برای رژیم است و قطعا در این شرایط حمایت بیشتر بین المللی از حقوق این زندانیان بر موقعیت آنها تأثیر مثبتی دارد.

تقاضای فوری
من از طرف کمیته پارلمانهای رومانیایی برای ایران ازاد و از طرف جامعه ایرانی در رومانی از شما آقای زیدرعد الحسین، میخواهم تا از حکومت ایران بخواهید به شکنجه زندانیان سیاسی پایان داده و انها را ازاد کند و به اعدام در ایران پایان دهد.
میانگین سن زندانیان اعتصابی بیش از ۵۰ سال است و زندگی آنها در معرض خطر جدی است، تقاضای فوری و مهم ما این است که دولت ایران را وادار کنید تا در اسرع وقت خواسته های ۲۱ زندانی سیاسی را که در اعتصاب غذا هستند بر اورده کند.