۱۳۹۶ شهریور ۲۲, چهارشنبه

سایت سازمان ملل ـ ژنو ۲۰/۶/۹۶ : « اشاره به قتل عام 67-


سایت سازمان ملل ـ ژنو ۲۰/۶/۹۶ : « اشاره به قتل عام 67-شورای حقوق بشر امروز صبح گفتگوی جمعی متقابلی با حوریا اس سلامی بنیاد ( اطریشی)( ورین سودویند انت ویکلانگز پولتیک ) گفت بالاترین تعداد ناپدید شدگان اجباری در ایران در دهه 1980 به ثبت رسیده بود و خانواده های آنان در ایران هنوز منتظر بازگشت آنها می باشند.
جای تاسف است که گزارشگر ویژه هنوز در مورد قتل عام زندانیان عقیدتی در سال 1988 گزارش نکرده تا در نتیجه اطمینان دهد حق خانواده های آنان ادا شود...
 موسسه توسعه آموزش بین المللی (International Educational Development ) به کشتار شهروندان کرد توسط نیروهای حفاظت مرزی ایران اشاره کرد که در ابعاد قومی کشتار می شوند و از شورای حقوق بشر خواست تا از ایران بخواهد نمایش خشونت آمیز علیه طیف گسترده ای از گروه های اقلیت را متوقف کند. جمعبندی: حوریه اس سلامی رئیس کارگروه ناپدید شدگان اجباری از تمامی کشورها و سازمان های غیردولتی بخاطر شرکت در مباحث تشکر کرد. او بطور مشخص از کشورهایی که در کارگروه غیررسمی درمورد جرم شناختن ناپدید شدگان اجباری شرکت کردند، تشکر کرد. او از پاسخ آلبانی تشکر نموده و از این که اصلاحات قضائیه در این کشور در جریان است استقبال کرد...در پاسخ به اتهامات فقدان بیطرفی از جانب کارگروه او خاطرنشان کرد که این گروه از دستور العمل هایی که توسط شورای حقوق بشر داده می شود تبعیت می کند.