۱۳۹۶ شهریور ۱۵, چهارشنبه

پیشرفت اتمی کره شمالی، ایران را در مسیر تازه رسیدن به بمب قرار می دهد


سایت واشنگتن فری بیکن ۱۳/۶/۹۶:«مقامات آمریکا نسبت به کمک کره شمالی به جمهوری اسلامی در مسیر کسب یک سلاح اتمی ابراز نگرانی کرده اند. منابع به واشینگتن فری بیکن گفتند پیونگ یانگ کماکان به ذخیره سازی مواد غیرقانونی اتمی از طرف ایران برای کمک به جمهوری اسلامی را ادامه داده است تا ایران بتواند محدودیتهایی که برجام بر دوشش گذاشته را رعایت کرده باشد.



تست اتمی اخیر کره شمالی در رابطه با بمب هیدروژنی مقامات دولت ترامپ را بر این داشته که پرزیدنت ترامپ چند گزینه جنگی را در نظر بگیرد...
رئیس مجلس کره شمالی در آخر هفته یی که گذشت برای سفری 10روزه به ایران آمد تا برای بهبود روابط فی مابین تلاش کند و این در بحبوحه سخت گیری جهانی علیه برنامه اتمی کره شمالی می باشد، وضعیتی که مقامات آمریکا بشدت زیر نظر دارند.
در حالیکه کره شمالی در برنامه اتمی پیش می رود محتمل است که این اطلاعات با مقامات ارشد ایران که به پیش بردن برنامه اتمی تسلیحاتی خودشان ادامه می دهند به اشتراک گذاشته می شود و این باوجود برجام است که تنها بخشی از توانایی غنی سازی ایران را محدود کرده است.
یک مقام ارشد آمریکا که در حال حاضر روی برنامه اتمی ایران و کره شمالی کار می کند به واشینگتن فری بیکن گفت همدستی بین این دو کشور از نزدیک توسط دولت ترامپ که در قطع این رابطه تعلل نخواهد کرد مانیتور می شود..
پرزیدنت ترامپ روشن ساخت که چنین روزهایی رو به پایان است و آمریکا آنچه لازم باشد برای جلوگیری ایران از تبدیل شدن به یک کره شمالی دیگر انجام خواهد داد..
کنگرسمن ران دوسانتیس جمهوریخواه از فلوریدا و عضو کمیته خارجی کنگره و زیر کمیته امنیت ملی به فری بیکن گفت روابط افزوده بین این دو کشور مایه نگرانی می باشد بخصوص در شرایطی که ایران روابط تجاری خود را از سر گرفته است..
دوسانتیس گفت آنچه کاملا روشن است کیم جونگ اون مایل است تکنولوژی اتمی را صادر کند و برنامه اتمی کشورهای یاغی همچون ایران را ارتقا بدهد.
وی افزود به یُمن توافق اتمی اوباما و خامنه ای، ایران از پول نقد پر شده است و این توانایی را دارد که خریدار مشتاق مواد و مصالح اتمی باشد و این یک تهدید عمده برای آمریکا می باشد و باید جدی گرفته شود..
نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی جنگ را گدایی می کند و مصرانه از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا اقدامی قوی علیه آن اتخاذ کند.. هیلی گفت آمریکا هیچگاه بدنبال جنگ نبوده و خواهان آن نیست اما صبر کشور ما هم نامحدود نیست.
مقامات اسراییل هشدار دادند که آزمایش اخیر کره شمالی یک مائده برای برنامه اتمی ایران بوده است. موشه یعلون وزیر دفاع سابق طی پیامی توییتری گفت پاسخ بین المللی به رهبری آمریکا به حرکات تحریک آمیز کره شمالی روشن می سازد که واکنش به رژیم ایران چطور باید باشد..
مقامات و دانشمندان ایرانی در چندین آزمایش اتمی کره شمالی حضور داشته اند و این گمانه زنی بوده است که این دو کشور در تماس نزدیک با همدیگر در این رابطه بوده اند..
مایکل روبین یک مشاور سابق پنتاگون و کارشناس رژیمهای یاغی به فری بیکن گفت به این مظنون است که مقامات کره شمالی به آزمایش موشکهای بالستیک اخیر ایران کمک کرده اند که خشم جهانی را برانگیخت چرا که نقض ممنوعیتهای جهانی بود که علیه جمهوری اسلامی اعمال شده است... علاوه بر این یکی از بزرگترین شکافهایی که دولت اوباما توافق کرد این بود که به رسمیت نشناسد که کار اتمی ایران لزوما در خود ایران انجام نمی شود».