۱۳۹۶ شهریور ۱۳, دوشنبه

مراسم گرامیداشت ۵۲مجاهد قتل عام شده در اشرف


مریم رجوی: رژيم برای ادامه حيات نیاز دارد مجاهدین را نابود كند اما شكست خورده است
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران ۱۰/۶/۹۶ : « در چهارمین سالگرد قتل عام ۵۲ تن از مجاهدان مستقر در شهر اشرف (در عراق) كه به دستور رژيم ايران   توسط دولت دست نشانده و مزدورانش در عراق صورت گرفت، خانم مریم رجوی، رئيس جمهور برگزیده مقاومت ایران ضمن گرامیداشت خاطره اين شهيدان گفت:










اعدام جمعی مجاهدین نیمه پنهان خوردن زهر اتمي و پروژه برجام است. ‌رژیم ایران پیش از شروع مذاكرات علني با كشورهاي ۵+۱ و امضای تفاهم نامه در آذر ماه ۹۲ دست به قتل عام اشرف زد و به دنبال تایید برجام توسط خامنه ای در مهر۹۴ لیبرتی را با موشک درهم کوبید. تمام مراحل برجام از مذاکرات مخفی تا ‌تصویب نهایی‌، با حمله و کشتار علیه اشرفی‌ها همراه بوده است. اين رژيم برای ادامه حیات خود نیاز دارد که مهمترين تهديدش يعني مجاهدین و مقاومت ایران را از بین ببرد.
خانم رجوي كه در حضور شماری از شخصیتهای سیاسی بین المللی و شمار زيادي از مجاهدین در تيرانا سخن مي گفت، تأكيد كرد: قتل‌عام اشرف واقعه‌یی مربوط به‌ گذشته نیست؛‌ بلکه همچون قتل عام ۱۳۶۷ مستقیم به‌ مقاومت و آزادی و حقوق بشر ایران مربوط است. پرونده این قتل عام باید گشوده شود و خامنه اي و مالكي و ديگر كساني كه در اين جنايت دست داشته اند در برابر عدالت قرار گيرند. همچنان که بايد مشخص شود چرا آمريكا به تعهدات آشكار و انكار ناپذير خود در قبال حفاظت از ساكنان اشرف و ليبرتي پشت كرد و در مقابل اين جنايتهای بزرگ بي عملي پيشه نمود. اين بخشي از سیاست مماشات است كه به خصوص در هشت سال گذشته منافع کلانی نصیب آخوندها کرده است. عمده فجایعی که رژیم در خاورمیانه به‌بار آورده، به‌اتکای همین سياست بوده است.
خانم رجوي با اشاره به ۶۰۰ ميليون دلار اموال مجاهدين در عراق گفت: سازمان ملل متحد و آمريكا در طول ساليان گذشته بارها به صورت مكتوب و شفاهي متعهد شده بودند كه مسأله اموال مجاهدين در اشرف و ليبرتي را حل كنند. وي آمريكا و ملل متحد را به اقدام فوري براي موظف كردن دولت عراق به بازپرداخت ما به ازای اين اموال فراخواند. به خصوص كه هم اشرف و هم ليبرتي و همه داراييهاي مجاهدين در اين دو كمپ در اختيار ارگانهاي دولتي عراق است.
خانم رجوي با ستايش اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت گفت: مقاومت این زندانیان شجاع همبستگی عمیق مردم ایران و افكار عمومي جهان را برانگیخته است. وی از جامعه جهاني خواست استبداد مذهبی حاکم بر ایران را برای پایان دادن به شكنجه و آزار زندانيان سياسي  محكوم نموده و مورد محاسبه قرار دهند.
خانم رجوی در قسمت ديگري از سخنرانی خود گفت: چهار سال پس از آن جنايت بزرگ نه تنها طرحهاي پي در پي رژيم براي نابودي مجاهدين در هم شكسته بلكه خونهای مجاهدین گسترش اعتراضها و بالا رفتن آمادگی اجتماعی را به دنبال داشته است. همچنان که دو سال پس از امضای برجام، آخوندها نه ورشكستگي اقتصادي را علاج كرده اند نه برای خواستهای جامعه عصیان زده پاسخی پیدا نموده اند و نه برون رفتی از باتلاق جنگ سوریه يافته اند و شکاف در رأس حاكميت منحوسشان به طور مستمر عميق تر می شود».