۱۳۹۶ شهریور ۱۲, یکشنبه

لندن... تظاهرات اپوزسیون ایران خواهان تحقیق در مورد قتل عام 1988 می شود



سايت  اسکای نیوز ۱۱/۶/۹۶ :«  مخالفان رژیم ایران روز شنبه در میدان تراولگار لندن تظاهراتی برگزار نموده و از دولت انگلیس خواستند تا پرونده تحقیق در مورد قتل عام 1988 را در اجلاس شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل در سپتامبر جاری بگشاید.



در سال 1988 بیش از 30 هزار تن از زندانیان سیاسی که اغلب آنها فعالان هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران بودند به فتوای خمینی ظرف چند ماه اعدام شده و اجساد این قربانیان در گورهای جمعی مخفی به خاک سپرده شدند. شرکت کنندگان در تظاهرات با بیش از 20 تن از زندانیان سیاسی در ایران که در اعتراض به شرایط غیر انسانی و اقدامات سرکوبگرانه رژیم از روز 30 ژوئیه گذشته تا الآن دست به اعتصاب غذا زده اند اعلام همبستگی کردند.
مریم رجوی رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران گفت: «کشورهای اتحادیه اروپا و ایالات متحده طی این سالها با آخوندها همکاری کرده اند و به این رژیم کمک نموده اند تا جنایتی که جنایت علیه بشریت محسوب می شود را بپوشاند». وی افزود: « من مردم اروپا را فرا میخوانم تا از دولتهای خود در مورد استمرار رابطه با این رژیمی که به کشتارهای ضد بشری برای بقاء خود متکی است سئوال کنند. و ما از گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد می خواهیم تا کمیته مستقل تحقیق و پی گیری قتل عام زندانیان در سال 1988 را تشکیل دهد.».