۱۳۹۶ شهریور ۱۷, جمعه

جریان مستقبل لبنان: لبنان تحت هیچ شرایطی تحت پرچم رژیم ایران و دم و دنبالچه‌هایش در منطقه قرار نخواهد گرفت


دفتر سیاسی جریان مستقبل لبنان به رهبری سعد الحریری (نخست وزیر لبنان) نسبت به خطرات سیاست رژیم ایران درباره لبنان و مواضع مستمر سران رژیم برای وارد کردن لبنان در جنگهای منطقه‌یی و فخرفروشی برای نفوذ نظامی در کشورهای عربی هشدار داد.





سایت مستقبل که در تاریخ ۱۶شهریور ۹۶ بیانیه دفتر سیاسی این جریان را منتشر کرده است افزوده است آخرین موضعگیری سران رژیم ایران از زبان محسن رضایی گفته شد که صحبت از یک محور جهادی شامل ایران و عراق و سوریه و لبنان کرده است. جریان مستقبل تمام این ادعاها را محکوم و رد می‌کند و بر موضع نخست‌وزیر سعد الحریری تأکید می‌کند که گفت لبنان جزیی از هیچ محور ۴جانبه یا غیر۴جانبه نیست و لبنان تحت هیچ شرایطی تحت پرچم رژیم ایران و دم و دنبالچه‌هایش در منطقه قرار نخواهد گرفت.

در این بیانیه سیاست حزب‌الله لبنان در جهت بردن لبنان به‌سوی پرتگاه و خراب کردن روابط لبنان با کشورهای عربی نیز محکوم شده است.

بیشتر بخوانید:
المستقبل لبنان:‌ مریم رجوی : بجز سرنگونی رژیم تهران هیچ راه‌حلی برای مقابله با داعش وجود ندارد
المستقبل لبنان ۱۲مرداد ۹۶در گزارش مشروحی از گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس نوشت: شخصیتهای شرکت‌کننده در گردهمای اپوزیسیون ایران در پاریس برای حمایت از مبارزه مردم ایران برای تغییر و سرنگونی رژیم تهران فراخوان دادند. به‌نظر رئیس‌جمهور شورای ملی مقاومت ایران مقابله با ”داعش“ نیازمند سرنگونی این رژیم ”مذهبی فاشیستی“ می‌باشد.

مریم رجوی تأکید کرد که ”سرنگونی رژیم ولایت‌فقیه ضروری شده است و الآن فرصتی خوبی برای سرنگونی این رژیم و ایجاد آلترناتیو دموکراتیک است.
خانم رجوی از مواضع کنفرانس سران عربی، اسلامی و آمریکا در ریاض، علیه اقدامات تروریستی و بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران استقبال کرد و در عین‌حال تأکید کرد که راه‌حل بحران منطقه و مقابله با گروه‌هایی مانند داعش در سرنگونی این رژیم، به دست مردم و مقاومت ایران است.
خانم رجوی گفت بزرگ‌ترین تهدید رژیم برخلاف تبلیغاتش دشمن خارجی نیست؛ بلکه قیامهای کمین کرده در دل جامعه ایران است.

رژیم ایران در پشت قتل رفیق حریری نخست‌وزیر پیشین لبنان
جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا اخیراً گفته است رژیم ایران در پشت ترور رفیق حریری نخست‌وزیر پیشین لبنان قرار دارد. رژیم ایران این ترور را در چارچوب تلاشهایش برای برهم زدن امنیت در منطقه انجام داده است.
وی اشاره کرد کمکهای نظامی رژیم ایران و روسیه مانع از سرنگونی بشار اسد در سوریه شده است. گزارشی از اورینت، تلویزیون اپوزیسیون سوریه 23تیر 96:‌
رژیم ایران بار دیگر در قفس اتهام قرار داده شد. اتهام، نقش این رژیم در ترور رفیق حریری نخست‌وزیر پیشین لبنان است که از زبان جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا بیان شد. او گفت: رژیم ایران بزرگترین تهدید کننده صلح و ثبات در منطقه است و این رژیم مسئول ترور رفیق حریری است.
قتل نخست‌وزیر پیشین لبنان به روز چهاردهم ماه فوریه 2005برمی‌گردد که یک کامیون انفجاری در یکی از خیابانهای نزدیک ساحل در شهر بیروت ستون حامل نخست‌وزیر را هدف قرار داد.
در جریان این ترور، عناصری از شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان و رژیم اسد که آنزمان در خاک لبنان حضور نظامی داشت، متهم شدند. رژیم اسد دو ماه بعد از قتل حریری مجبور شد خاک لبنان را ترک کند. این رژیم 29سال لبنان را اشغال کرده بود.

جیمزماتیس اعمال خصمانه رژیم ایران را که در منطقه و به‌طور مشخص در سوریه صورت می‌گیرد یادآوری کرد. رژیم ایران شبه‌نظامیان و مزدوران خود را بسیج کرده و یک جنگ فرقه‌گرایی را برای تضمین بقای اسد در قدرت، هدایت می‌کند. این چیزی بود که وزیر دفاع آمریکا بار دیگر بر آن تأکید کرد. وی گفت اگر حمایت و کمک رژیم ایران از رژیم سوریه و وتوی روسیه در سازمان ملل نبود، اسد نمی‌توانست به‌قتل صدها هزار نفر از مردمش ادامه دهد. ماتیس یادآوری کرد دلایل زیادی از همکاری رژیم ایران و روسیه با بشار اسد وجود دارد. یکی از این دلایل پایگاه نظامی روسیه است که 40سال است در این کشور گسترش یافته است.
وی افزود آنها به بهانه جنگ با داعش حضور خود در سوریه را توجیه می‌کنند در حالیکه عکس آن عمل می‌کنند و خون مردم بی‌گناه سوریه را بر زمین می‌ریزند.