۱۳۹۶ فروردین ۲۲, سه‌شنبه

نگرانی رژیم نسبت به حمله موشکی آمریکا به رژیم اسد و پیامدهای آن

بعد از حمله به پایگاه هوایی سوریه ابراز وحشت از پیامدهای استراتژیک آن یعنی سقوط اسد و از دست رفتن عمق استراتژیک نظام در رسانه‌های حکومتی بالا گرفته است. این ابراز وحشت امروز در تلویزیون رژیم است:
تلویزیون رژیم 20فروردین 96، مجری: «مشاور امنیت ملی ترامپ گفت آمریکا به‌دنبال جلب همکاری جهانی برای سقوط اسد است».



مجری: نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل هم در گفتگو با سی.ان.ان گفت تا زمانی که اسد در قدرت باقی باشد هیچ راه‌حل سیاسی در خصوص سوریه وجود ندارد و حذف اسد از قدرت یک اولویت است.

تلویزیون رژیم در گزارش دیگری از تماس روحانی و پوتین گفت: «روحانی با تقبیح ‏حمایت برخی کشورهای منطقه از حمله موشکی آمریکا به سوریه، تصریح کرد: ما نباید اجازه دهیم ‏مسیری که ایجاد شده، با حمایت برخی کشورها از اقدام اخیر آمریکا ‏تغییر کند.‏ روحانی افزود: حمله اخیر آمریکا، ضمن ایجاد شکاف میان کشورها در مبارزه با تروریسم، مسیر مذاکرات ‏سیاسی در سوریه را نیز به سمت نظامی سوق می‌دهد».

به گزارش تلویزیون رژیم روحانی ضمن اطمینان دادن به اسد نتوانست وحشت خود از تغییر تعادل‌قوا را پنهان کند:
تلویزیون رژیم: این حمله فقط باعث روحیه دادن به ترویستهایی میشه که در ماههای اخیر با شکستهای سنگینی در سوریه و عراق مواجه شدند.
همین دوگانه گویی به‌صورت مضحکی در تماس پاسدار شمخانی با علی مملوک سرکرده نیروهای نظامی اسد تکرار شده است:
تلویزیون رژیم: دبیر شورایعالی امنیت ملی تجاوز نظامی آمریکا به سوریه را نشانه‌یی از پیروزی نظام سوریه درعرصه سیاسی و میدانی و گامی در جهت روحیه دادن به عناصر تروریست دانست.

رسانه‌های حکومتی با ابراز نگرانی صریحتری نوشتند: «نماینده آمریکا در سازمان ملل روز یکشنبه اعلام کرد تیم رئیس جمهوری این کشور، در حال بررسی وضع تحریمهای جدید و شدیدتر علیه ایران و روسیه به‌دلیل حمایت از «بشار اسد» است و در این خصوص هیچ گزینه‌یی از روی میز حذف نشده است».

خبرگزاری حکومتی ایلنا هم به‌نقل از نیکی هیلی افزود: «تا زمانی که اسد (رئیس‌جمهوری سوریه) در قدرت باشد، هیچ راه‌حلی سیاسی در خصوص سوریه وجود ندارد و حذف اسد از قدرت یک اولویت است».

خبرگزاری مهر آخوندی نیز با ابراز نگرانی نسبت به مذاکرات 7کشور صنعتی جهان نوشت: «به نوشته ایندیپندنت یکی از اصلی‌ترین محورهای مورد بحث در نشست جی هفت موضوع وادار کردن روسیه به خارج شدن از بحران سوریه است.