۱۳۹۶ فروردین ۲۵, جمعه

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا:‌ دخالتهای رژیم ایران گسترش یافته است


رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا حمله موشکی آمریکا به سوریه را پیامی به رژیم ایران دانست. مایک پمپئو که در «مرکز استراتژیک و مطالعات بین‌الملل» در واشینگتن صحبت می‌کرد به بمباران شیمیایی اسد اشاره کرد و به رژیم ایران گوشزد کرد که باید تفاوت سیاست دولت جدید آمریکا با دولت اوباما را بفهمد


                                                                   
                                                                                مایک پمپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا


                                                                           
. وی افزود: دخالتهای رژیم ایران در خاورمیانه‌ رو به گسترش است. آمریکا برای مقابله با این دخالتها باید به کشورهای عربی خلیج‌فارس تکیه کند.

وی افزود: هلال شیعی در شرف شکل گرفتن است و این به نفع آمریکا نیست که اجازه چنین کاری را بدهد.

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره برجام گفت: من نمی‌خواهم صحبتهای زیادی درباره پیروی‌شان از توافقنامه داشته باشم. ترجیح می‌دهم این موضوع را به رئیس‌جمهور اطلاع دهم. ما فعالانه مشغول کارهای زیادی هستیم تا به رئیس‌جمهور کمک کنیم و اطمینان حاصل کنیم که او درک می‌کند رژیم ایران چه زمانهایی از توافق‌نامه پیروی و یا آن را نقض می‌کند. با توجه به آنچه در سوریه رخ داد، باید مراقب باشیم و برجام را بار دیگر مطالعه کنیم و ببینیم که کجا صحبت از «تأسیسات اعلام شده» می‌کند و کجا صحبت از تأسیسات اعلام نشده می‌کند؟ باید ببینیم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چه میزان دسترسی را به هر یک از این تأسیسات خواهد داشت؟.