۱۳۹۶ فروردین ۲۴, پنجشنبه

بسام العموش براي ايرانيها مينويسد: هاشمي ها نه داوران بازي بلکه بازيکن ميباشند


خبرگزاري مدار الساعه ۲۱/۱/۹۶ : « دکتر بسام العموش- عليرغم تمايل شديد اردن جهت (داشتن) رابطه با رژيم خمنيي و برغم درک اهداف خميني از اولين روز اعلام صدور انقلاب، اما روابط اردن و ايران جز در دوره شاه خوب نبوده است.





(صدور انقلاب) شعاريست که رژيم ايران از تکرار آن بازنگشت بلکه آنرا به مرحله عمل (ارتقاء داده است) و به همين دليل ديديم که براي ايجاد سلولهاي خفته در جهان تلاش ميکند. (رژيم ايران) در لنبان موفق شد چرا که نصرالله دانش آموز خودشان در قم بود.
آنها نه تنها توانستند حوثيها را جذب کرده و به خدمت بگيرند بلکه آنها را از مذهب الزيدي به مذهب اثني عشري تغيير داده!! و پيروان اين مذهب را در بحرين فعال نمودند و همراه با اشغال آمريکا وارد عراق شده و از طريق همپيمانانشان کارشان را به پيش بردند. آنها همچنين درگيريهاي سياسي با پادشاهي عربستان سعودي را شروع کردند و تلاش نمودند که وارد اردن و مصر بشوند. همچنين روابطشان با مراکش و الجزاير و سودان در هم ريخت و همينطور به همراه روسيه دست به يک دخالت ننگ آور در سوريه زدند!! و اردن عليرغم آگاهي از اهدافشان رابطه با آنها را حفظ نمود ولي با تعدي به مراکز ديپلوماتيک عربستان، اردن سفير خود در تهران را بمنظور مشورت فراخواند و تاکنون بازنگشته است. و امروز بعد از دست اندازي رژيم ايران به اردن که با توجه به حضور ايرانيها در مرزهاي سوريه و عراق معنايش يک پيام تهديد ميباشد، بايستي پاسخي داده ميشد و شروع آن فراخواندن سفير ايران و صحبت با وي با لحني تند بود. پس اردن کسي نيست که سياست آمريکا يا سايرين او را فعال کند بلکه يک بازيگر موثر ميباشد و حق داشته و بايد که يک بازيگر باشد ضمن اينکه نظاره گر بودن در اين شرايط معنايي جز ضربه خوردن ندارد!! و اين چيزيست که اردن آنرا قبول نميکند و همانطور که مرحوم ملک حسين گفت: هاشميها نه داوران بازي، بلکه بازيگر ميباشند و بهترين وسيله براي دفاع تهاجم است و اگر ايران بخواهد با امنيت اردن بازي کند بايد بداند که اردن همپيمانان و دوستان و برادراني دارد و دست بسته نخواهد ايستاد و گزينه هايش باز است. ضمن اينکه اردن نقشه سياسي داخل ايران را درک ميکند و با نام مجاهدين خلق و مردان عرب خوزستان و اکراد مظلوم ايران و اقليتهاي سرکوب شده ايراني آشنائي دارد.».