۱۳۹۶ فروردین ۳۱, پنجشنبه

آماده باش سردژخیم قوه قضاییه در وحشت از تکرار قیام ۸۸

آخوند آملی لاریجانی سردژخیم قوه قضاییه نسبت به تکرار قیام 88 ابراز نگرانی کرد و خواهان آماده‌باش همه نیروهای سرکوبگر رژیم شد.





وی که در جمع عوامل قضاییه رژیم سخنرانی می‌کرد گفت: «بعید می‌دانیم آنها بخواهند این مسیر را دوباره تجربه کنند؛ ولی در عین حال روسای دادگستریها و دادستانها آمادگی، توجه و احتیاط را نباید از دست بدهند و اگر در توهم، کسانی فکر می‌کنند با فتنه‌گری می‌توانند برخی از دیدگاههای فاسدشان را علیه نظام پیش ببرند، روسای دادگستریها و دادستانها وارد صحنه شوند. روسای دادگستریها و دادستانها با همکاری نیروی انتظامی و امنیتی نگذارند عده‌یی بخواهند آرای مردم را تصاحب کرده یا فتنه‌گری و اغتشاش کنند».

آخوند دژخیم لاریجانی افزود: «دشمن در دشمنی خود ثابت قدم است. در انتخابات هم ممکن است هوس کنند ضربه‌ای به نظام وارد کنند؛ لذا همه باید آماده باشیم؛ هم مسئولان و هم مردم که هیچ فضا و جایی برای این چنین شیطنتهایی باقی نگذارند».
عضو خبرگان ارتجاع افزود: در بحث پیشگیری از وقوع جرم نیز باید توجه کرد که در سراسر کشور ممکن است حوادث خاصی رخ دهد لذا هم از جهت پیشگیری باید نسبت به این مسائل پیش‌بینی‌هایی داشته باشیم و اگر هم واقع شد چگونه برخورد کردن آن نیاز به یک سیاست‌گذاری واحد دارد.

این بخشنامه برای این است که اینطور نباشد هر گوشه‌یی از کشور به شکلی برخورد کنند، البته ممکن است برخی از دوستان و قضات شریف ما که بنده به استقلال آنها همواره احترام گذاشته‌ام احساس کنند که مضمون این بخشنامه فراتر از وظایف و اختیارات دادستانی کل است اما باید توجه داشته باشند که این بخشنامه را بنده نیز تأیید کرده‌ام و شما از باب اجرای وظیفه و دستوری که رئیس قوه قضاییه آن را تأیید کرده عمل کنید و این کار به مصلحت است.

سردژخیم قوه قضاییه گفت آنچه را که دادستان کل کشور در این بخشنامه مطرح کرده بر اساس یک مصلحت اندیشی است و کار صحیحی نیز است. در طول ایام انتخابات اگر مسائل حادی پیش آمد اگر در جایی ممکن است احساس شود باید برخوردی صورت گیرد، حتماً با مشورت با دادستان کل کشور انجام شود تا یک هماهنگی در سراسر کشور باشد و دلیل آن این است که اصل در این مورد توجه محض به خود انتخابات است و بقیه امور نباید موجب انحراف اذهان شود بنابراین برخوردها اگر لازم باشد باید در حدی باشد که این مصلحت رعایت گردد و هماهنگی با دادستان کل انجام شود.

وی افزود: در جریان فتنه 88 همه می‌دانیم که متأسفانه برخی رفتارهای نامزدهای انتخاباتی در داخل کشور و از آن مهمتر شیطنت دشمنان خارجی و طراحی‌های آنها داشت فتنه بزرگی را در کشور رقم می‌زد.