۱۳۹۶ فروردین ۲۸, دوشنبه

حضور سناتور مک کين در مقر «مجاهدين خلق» در آلباني


سايت العربيه۲۷/۱/۹۶ : سناتور جان مک کين رئيس کميسيون نيروهاي مسلح سناي آمريکا، روز جمعه، 25 فروردين 1396 (14 آوريل 2017) ، با حضور در مقر سازمان مجاهدين خلق در آلباني که اخيرا هزاران تن باقي مانده از اين گروه در عراق به آن منتقل شده اند، با مريم رجوي رئيس شوراي ملي مقاومت ايران ديدار و
گفت وگو کرد. شوراي ملي مقاومت ايران از سازمان مجاهدين خلق و چند گروه ديگر تشکيل شده است.


برپايه بيانيه اي که دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران منتشر شده کرده ، مک کين در ديدار با مريم رجوي، در تيرانا ، پيرامون آخرين تحولات در ايران ، دخالت هاي اين کشور در منطقه و چشم اندازهاي آينده، گفت وگو کردند. سناتور مک کين قبل از اين ديدار با حضور در يکي از مراکز سازمان مجاهدين خلق ايران در تيرانا، با اعضاي اين سازمان که از کمپ ليبرتي در عراق به آلباني منتقل شده اند، ملاقات کرد.
بنا به اين بيانيه مک کين در خطاب به اعضاي سازمان مجاهدين خلق گفت: هيچ شکي وجود ندارد که شما نه فقط خود متحمل درد و رنج بسياري شده ايد بلکه بسياري از اقوام خود را به واسطه استبداد رژيم ايران از دست داده ايد . او ضمن عرض تسليت به قربانيان سرکوب ايران ، قدرداني خود از دولت آلباني به خاطر پذيرفتن اعضاي سازمان مجاهدين را ابراز کرد. رئيس کميسيون نيروهاي مسلح در سناي آمريکا خطاب به اعضاي سازمان مجاهدين خلق گفت: شما براي آزادي، براي حق زندگي آزاد و حق انتخاب آينده، حقوقي که خداوند به هر انساني اعطا کرده است به پا خاستيد، مبارزه و فداکاري کرديد . وي افزود: من از شما به عنوان نمونه اي از کساني که وقتي اراده مي کنند و حاضر براي فداکاري براي آزادي هستند آن را به دست مي آورند تشکر مي کنم. شما نمونه اي براي هر کسي در سراسر جهان هستيد که براي آزادي مبارزه مي کند . سناتور مک کين ضمن قدرداني از رهبري خانم مريم رجوي، گفت: من مطمئن هستم روزي ايران آزاد خواهد شد و ما در ميدان آزادي گردهم خواهيم آمد . برپايه آن چه که در بيانيه دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران آمده، مريم رجوي در اين ديدار ضمن قدرداني از آن چه از تلاش هاي بي شائبه سناتور مک کين در حمايت از اعضاي سازمان مجاهدين خلق و انتقال آن ها به خارج از عراق توصيف کرد، گفت: امروز در مورد نقش مخرب رژيم آخوندي در منطقه اجماع وجود دارد و ترديدي نيست که فاشيسم ديني حاکم بر ايران منشأ اصلي جنگ و ترور و بحران در منطقه است . وي افزود: داشت . تغيير رژيم ايران نه تنها لازمه پايان دادن به نقض وحشيانه حقوق بشر در ايران است بلکه يک ضرورت براي خاتمه دادن به جنگ و بحران در منطقه و استقرار صلح و آرامش نيز مي باشد. تا رژيم آخوندي بر سر کار است دست از صدور تروريسم و بنيادگرايي برنخواهدرجوي افزود: همه علائم نشان مي دهد رژيم آخوندي از نظر اجتماعي و سياسي و اقتصادي در بن بست قرار دارد و به شدت آسيب پذير است و مردم و مقاومت ايران بيش از هر زمان ديگر براي سرنگوني اين رژيم و استقرار دموکراسي و حاکميت مردمي مصمم هستند . ».