۱۳۹۶ فروردین ۲۵, جمعه

پيشنهاد آشتي خائنانه تهران؛ رفتار رژيم اسلامي نشان مي دهد که نمي تواند قابل اعتماد باشد

واشينگتن تايمز ۲۳/۱/۹۶ : « رفتار رژيم اسلامي نشان مي دهد که نمي تواند قابل اعتماد باشد. بقلم محمد السولامي (محقق دانشگاه ام القراي عربستان) – ستون ديدگاهها – ايران اخيرا به همسايگانش مراجعه کرده و به آنها پيشنهاد برادرانه داده بود.

برخي کشورهاي عرب بخاطر برخورد سرد نشان دادن به اين ژست ايران حتي مورد انتقاد قرار گرفته بودند. اما اين انتقاد ساده لوحانه بوده است. تاريخچه ايران و ساختار سياسي آن روشن مي سازد که اين تلاشها هيچ چيز بيش از يک تلاش حقيرانه در زمينه روابط عمومي نبوده است و قابل اعتماد نمي باشد. اجلاس اخير عرب در اردن 15 قطعنامه تصويب کرد و رفتار ايران در اين منطقه، شامل حمايتش از مداخلات در امور داخلي در جنگ سوريه و ساير سياستهاي خصمانه اش را محکوم کردند. اگر بواقع ايران مي خواست صفحه يي در روابطش با کشورهاي همسايه را رقم بزند بايستي ثابت کند که صداقت دارد. اما در واقع هيچ چيز تغيير نکرده است.. تهران به کار معمولش ادامه داده از جمله صدور ترور به منطقه، حمايت از حزب الله در سوريه، حمايت از حوثي ها در يمن و حمايت از ساير گروههاي شبه نظامي. گذشته از اين، کشورهاي عرب با چه طرف حسابي در تهران بايستي برخورد داشته باشند با مقامات دولتي يا با ولي فقيه و سپاه پاسداران. تا زمانيکه تمامي تلاشهاي ديپلوماتيک و سياسي توسط رهبري تئوکراتيک، سپاه پاسداران و وابستگان فرقه يي آن کنترل مي شوند، پيشنهاد آشتي يک کذب است. اين واقعيت طي مذاکرات برجام بخوبي برملا شد.......
اما اين پيشنهادات توخالي توسط رهبري ايران تنها براي خريد زمان جهت پيش بردن دستور کار منطقه يي آن براي بي ثبات سازي و صدور ترور مي باشد.. هدف اوليه در پشت استراتژي ديپلوماتيک جديد ايران متقاعدساختن جامعه بين المللي به اين است که ايران يک دولت نرمال و منطقي و پراگماتيک مي باشد. هيچکس نبايد به دام اين ترفند بيفتد کما اينکه اعراب در آمريکا و اطراف جهان نخواهند افتاد. ».