۱۳۹۶ فروردین ۲۵, جمعه

خزانه داري براي هدف قرار دادن ناقضين جدي حقوق بشر در ايران اقدام مي کند

سايت خزانه داري آمريكا24/1/96 : «  واشينگتن – امروز وزارت خزانه داري آمريکا بخش کنترل دارايي هاي خارجي(OFAC) سازمان زندانهاي تهران و سهراب سليماني يک مقام ارشد سازمان دولتي زندان تهران را مورد تحريم قرار داد.  سهراب سليماني يک مقام  ارشد در سازمان دولتي زندانهاي ايران است که مرتبط با نقض جدي حقوق بشر در ايران مي باشد. اين اقدام منعکس کننده نگراني عميق در رابطه با وضعيت حقوق بشر در ايران مي باشد.


جان اسميت مدير اوفک(بخش کنترل دارايي هاي خارجي خزانه داري) گفت نامگذاريهاي امروز، نشان دهنده حمايت مستمر ما از مردم ايران است و تعهد ما را نشان مي دهد که دولت ايران را بخاطر ادامه سرکوب شهروندان خودش مورد حسابرسي قرار مي دهيم. وي گفت ،، ما به شناسايي و افشا (call out)و تحريم آنها که مسئول نقض جدي حقوق بشر در ايران هستند ادامه مي دهيم٬٬.آمريکا از اختيارات خود در خارج از حوزه برجام براي مقابله باحمايت دولت ايران از تروريسم، برنامه موشکي بالستيک، بي ثبات سازي منطقه يي و نقض حقوق بشر قاطعانه استفاده مي کند و اين حق را براي خود محفوظ مي دانيم و به آن ادامه مي دهيم.
تحريمهايي که امروز  اعمال شدند بطور کامل با تعهدات آمريکا مطابق برجام همخوان هستند. سازمان زندانهاي تهران و سهراب سليماني متعاقب دستور اجرايي 13553 نامگذاري شدند که به موجب آن نقض جدي حقوق بشر توسط مقامات و اشخاصي که از طرف دولت ايران از انتخابات ژوئن2009 در ايران هدف قرار مي گيرند. سازمان زندانهاي تهران مسئول يا همدست در نقض جدي حقوق بشر عليه زندانيان سياسي است که در زندان اوين بسرمي برند. اوين در حوزه سازمان زندانهاي تهران مي باشد.
زندان اوين يکي از بدنام ترين تاسيسات در ايران است چرا که بازداشت بسياري از زندانيان عقيدتي و سوابق بخوبي مستند شده بدرفتاري با آنها در اين زندان ثبت شده اند. زندانيان سابق زندان اوين، گزارش داده اند که بازجوييهاي سخت، اعتراف گيريها، شکنجه رواني و فيزيکي و محروميت از رسيدگي پزشکي در اين زندان انجام مي شوند. در يک مورد در 2014 در زندان اوين، دهها مامور امنيتي و مقامات ارشد زندان به زندانيان سياسي بند350 حمله کرده و آنها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. اين حمله چندين ساعت بطول انجاميد وبيش از30زنداني مجروح يا زخمي شدند. برخي ازاين زندانيان به حبس انفرادي افتادند و باوجود جراحاتشان از رسيدگيهاي پزشکي محروم شدند. سهراب سليماني طي اين واقعه خشونتبار اوين، رئيس سازمان زندانهاي تهران بود. وي بخاطر اقدام براي يا ازطرف مستقيم ياغيرمستقيم سازمان زندانها، نامگذاري شده است. بعد ازحمله به زندانيان بند350 در اوين، سليماني باوجود سوابق بخوبي مستند شده بيشمار از اين واقعه، تکذيب کرد که کاري صورت گرفته و مشکلي بوده است. سهراب سليماني درحال حاضر يک موضع رهبري درسازمان دولتي زندانها دارد که بر سازمان زندانهاي تهران نظارت ميکند.بعد ازحملات 2014 عليه زندانيان وساير موارد نقض حقوق بشر در زندان اوين از جمله دردسترسي به رسيدگي پزشکي ادامه يافته اند