۱۴۰۰ اسفند ۱۶, دوشنبه

نمای روز ـ گرفتاری نظام در تنگنای برجام

 

پس از فراز و نشیبهای فراوان در مذاکرات، آیا آمریکا تضمینی برای بقای برجام به آخوندها می‌دهد؟

ناصر نوبری دیپلمات و آخرین سفیر رژیم در شوروی ـ ۱۴اسفند ۱۴۰۰: تو روابط بین‌الملل وقتی که طرف تان آمریکاست هیچ تضمینی وجود نداره هیچ تضمینی وجود نداره، می‌گویند آقا کنگره باید تصویب بکند تا این تضمین بشه او نهم غلط است.

روزنامه وطن امروز در مطلبی با عنوان «توافق۳پیچ» نوشت: موضوعات «تضمین‌ها»، «تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران در دوره ترامپ» و «باقی ماندن سپاه در فهرست سازمانهای تروریستی خارجی آمریکا» حل نشده است.

تلویزیون حکومتی ـ ۱۴اسفند:

مجری: که وزیر خارجه آقای امیر عبداللهیان گفت بیانیه سیاسی ادامه داشته باشه

نوبری: اینهم الکی است آقای وزیر خارجه میگه اینها بیانیه بیانیه سیاسی بدهند. خب پس هیچ تضمینی اینها همه‌اش بازی است اینها همه‌اش دیگه سر کاری است.

خصریان عضو مجلس ارتجاع ـ‌۱۲اسفند: الان چه تضمینی هست که ما در مذاکرات به یک تفاهمی برسیم مجدد با تغییر دولت یا در همین دولت این خروج صورت نگیرد.

پاسدار شریعتمداری، با حمله به وزیر خارجه رئیسی هشدار داد: یعنی بعد از آنهمه مذاکره و بر و بیا، باز هم، نقطه، سرخط

لغو تحریم‌های هسته‌یی و بازگرداندن همان تحریم‌ها به بهانه‌های دیگر، آب در هاون کوبیدن است. قرار است ما تحریم‌ها را دور زده و خنثی کنیم نه آن که آمریکا لغو تحریم‌ها را دور بزند!

خامنه‌ای: اگر چنان‌چه بناست برجام تطهیر پیدا کند باید تغییر به نفع ایران پیدا کند نه اینها

تلویزیون حکومتی:

مجری اول: حداقل بخش زیادی از نمایندگان مجلس این است این توافق با اون چیزی که باید باشه فاصله داره و حتی آقای قالیباف هم مخالف است

آخوند نبویان: به جای این‌که آنها به ما تضمین بدهند یعنی به جای این‌که ما ازش تعهد بگیریم دارند از ما تعهد می‌گیرند!

خصریان عضو مجلس ارتجاع ـ‌۱۲اسفند: موضوع مکانیزم ماشه هست جز نگرانی‌های ماست این موضوع یا باید برای آن فکری بشود برای آن باید تضامین دیده بشود.

اما مردم ایران کاری با ماشه و بحران پیچ در پیچ برجام ندارند. آنها اراده کرده‌اند با برجام و بی‌برجام نظام آخوندی را سرنگون کنند.