۱۴۰۰ اسفند ۱۷, سه‌شنبه

پادشاه سعودی در ریاض از رئیس جمهوری مصر استقبال کرد


درسفرالسیسی به ریاض راه‌های تقویت روابط دوجانبه وتداوم مشارکت دوکشوربه‌ویژه در سطوح اقتصادی و سرمایه‌گذاری در راستای تامین منافع طرفین و با توجه به روند توسعه در مصر مورد بررسی قرار گرفت

ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی سه‌شنبه، 8 مارس در کاخ الیمامه در ریاض از عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر با حضور محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی استقبال کرد

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی«واس»، این ملاقات پس از ورود السیسی به فرودگاه بین‌المللی ملک خالد و استقبال ولی‌عهد سعودی از او صورت گرفت.

رهبران سعودی و مصر در کاخ الیمامه در ریاض ضمن بررسی تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و پرادختن به موضوعات مورد اهتمام مشترک بر اهمیت تقویت همکاری‌ها و هماهنگی‌های فیمابین تاکید کردند.

تقویت روابط دوجانبه

طرفین در این ملاقات، راه‌های تقویت روابط دوجانبه و تداوم مشارکت دو کشور، به‌ویژه در سطوح اقتصادی و سرمایه‌گذاری در راستای تامین منافع طرفین و با توجه به روند توسعه مصر را مورد بررسی قرار دادند.

شایان توجه است که مصر در مرحله کنونی، شاهد اجرای پروژه‌های عظیم ملی و زیرساخت‌های پیشرفته و همچنین فضای مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری‌ است.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای در مورد مسائل مطرح شده در این ملاقات تصریح کرد که شماری از پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و موضوعات مورد اهتمام مشترک، به بحث گذاشته شد و اهمیت تقویت اقدام مشترک عربی برای رویارویی با چالش‌های متعدد در عرصه منطقه نیز مورد تاکید طرفین قرار گرفت.