۱۴۰۰ اسفند ۲۹, یکشنبه

دو شهروند اسرائیل به اتهام اقدام به آدم‌ربایی و قاچاق سلاح برای حزب‌الله بازداشت شدند


سازمان اطلاعات وامنیت داخلی اسرائیل شین‌بت خبرداد که دوشهروند عرب این کشور را به اتهام اقدام به آدم‌ربایی و قاچاق اسلحه برای حزب‌الله لبنان را ماه گذشته بازداشت کرده است.

سلطان عطاالله، 55 ساله و رامی شامی 33 ساله، ساکن منطقه «الجلیل» در شمال اسرائیل بوده و پیشتر به اتهام قاچاق موادمخدر از لبنان محکومیت خود را در اسرائیل گذارنده بودند.

بر اساس بیانیه شین‌بت، یک قاچاقچی مواد مخدر در ترکیه که با حزب‌الله در ارتباط بوده، با این دو فرد در تماس بوده است.

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل می‌گوید، عامل حزب‌الله در ماه نوامبر با این دو متهم دیدار داشته و به آن‌ها پیشنهاد قاچاق اسلحه به اسرائیل را مطرح کرده است.

روزنامه «تایمز اسرائیل» به نقل از شین‌بت در ادامه افزود، این دو فرد پس از انتقال تسلیحات به اسرائیل، می‌باید این محموله را در مکانی ذخیره می‌کردند تا سایر عوامل حزب‌الله در اسرائیل بعدها به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

از جمله وظایف دیگر این دو فرد، آماده‌سازی زمینه برای انجام عملیات‌های حزب‌الله در خاک اسرائیل، شناسایی مراکز حساس این کشور برای هدف‌گیری توسط موشک‌های حزب‌الله و انجام یک آدم‌ربایی در خاک اسرائیل بوده است.

یک مقام ارشد در شین‌بت به تایمز اسرائیل گفت: «این اقدام نشان می‌دهد که ایران و دیگر عناصر تروریست به‌دنبال سوءاستفاده از عرب‌های اسرائیلی و شهروندان دروزی این کشور هستند.»

نیروهای دفاعی اسرائیل نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: «محور شیعه در طول یک‌سال گذشته، به رهبری رژیم ایران و گروه‌های نیابتی تروریستی تهران در خاورمیانه، به‌صورت فعالی حمله به اسرائیل و قاچاق سلاح به این کشور را ترویج می‌کرده است.»

یک مقام امنیتی اسرائیل، یک‌شنبه 20 مارس، در گفت‌وگو با تایمز اسرائیل هشدار داد که تهران به‌دنبال انتقام از اسرائیل برای اقدامات اخیر این کشور علیه ایران است.

به گفته این مقام امنیتی، بخشی از این انتقام از طریق انتقال اسلحه به «خانه‌های تیمی» حزب‌الله صورت می‌گیرد تا این‌گونه مقامات ارشد نظامی و سیاسی اسرائیل مورد هدف قرار گیرند.