۱۴۰۰ اسفند ۱۷, سه‌شنبه

حبیب افکاری: نوید در زندان می‌گفت به خاطر معترضان آبان ۹۸ کوتاه نمی‌آییم


حبیب افکاری،برادرنویدافکاری پس ازآزادی اززندان بهمراه برادرش سعید و خواهرش الهام درتوییتری درباره وضعیت خودوبرادرانش درزندان شیرازتوضیحاتی داد. او تاکید کرد نوید درزندان گفته معترضان آبان ۹۸ خواهران و برادران ما هستند و به خاطر آنها کوتاه نمی‌آییم.

در این صحبت‌ها که یکشنبه شب ۱۵ اسفند بیان شد، حبیب افکاری گفت: «به ما گفته بودند اگر نوید را اعدام نمی‌کردیم سنگ روی سنگ بند نمی‌شد.»

سعید افکاری هم با اشاره به اعدام برادرش گفت: «نیروهای امنیتی بسیار عصبانی بودند. حتی بعد از اعدام نوید از حمایت مردم خشمگین بودند و عصبانیت را می‌شد از چشمانشان دید.»

او افزود: «نیروهای امنیتی بسیار از فایل صوتی دادگاه عصبانی بودند. چون فایل صوتی رسوایی آن‌ها را به همراه داشت و بارها به ما گفته بودند که همه خانواده شما را می‌کشیم.»

حبیب افکاری همچنین توضیح داد بیشتر اوقات در زیرزمین زندان بودند و با دستبند و پابند حمام می‌رفتند.

او افزود: «وقتی زندان بودیم نوید می‌گفت بچه‌های آبان خواهران و برادران ما هستند و به خاطر آن‌ها هم که شده ما کوتاه نمی‌آییم.»

خانواده افکاری ضمن اعلام نگرانی نسبت به وضعیت دیگر برادرشان وحید که همچنان بعد از گذشت بیش از ۵۵۰ در زندان است، گفتند: «وحید همچنان در انفرادی است و حالا که تنها مانده نگرانی ما بیش از پیش است.»

حبیب افکاری روز شنبه ۱۴ اسفند آزاد شد و او بعد از آزادی از زندان به مزار برادرش نوید افکاری رفت و گفت از مردم ممنون است.

نوید افکاری، کشتی‌گیر ۲۷ ساله و از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های مرداد ۹۷، در بیست و دوم شهریور ماه ۹۹ و با وجود اعتراضات گسترده اعدام شد.

حبیب و وحید افکاری نیز از نیمه شهریور ماه همزمان با او به انفرادی منتقل شدند.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی ۴۸ صفحه‌ای شرح شکنجه علیه برادران افکاری را منتشر و اعلام کرده بود: «کتف چپ حبیب افکاری دررفت و مچ دست چپ و یکی از انگشتان پای راست او نیز دچار شکستگی شد.»