۱۳۹۶ آبان ۱۲, جمعه

وحشت رژیم از لیست گذاری سپاه و تحریمها

کارگزاران و رسانه های حکومتی در اظهار نظرهایی، همچنان وحشت نظام آخوندی از تحریمهای جدید امریکا و لیست گذاری سپاه پاسداران را برملا می کنند.
یک عضو هیئت رئیسه مجلس ارتجاع کاتسا را بسیار خطرناک تر از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت دانست و گفت: «در این قطعنامه، فقط فعالیت موشک بالستیکی که برای حمل سلاح هسته ای طراحی شده، منع شده است؛ اما در کاتسا، انواع فعالیت ها و برنامه های موشکی بالستیکی نظام حتی برد کوتاه و متوسط منع شده است، هرچند که برای حمل سلاح هسته ای طراحی نشده باشد».



احمد امیر آبادی عضو هیئت رئیسه مجلس ارتجاع افزود: طبق قطعنامه، این ممنوعیت دارای مدت زمان حداکثر ۸ ساله است. اما بر اساس کاتسا، در قانون جدید عبارت «ظرف زمان ۸ ساله» برداشته شده است و این گونه نظام را در معرض تحریم بی نهایت قرار داده اند.
عضو هیئت رئیسه مجلس ارتجاع پیامدهای کاتسا را چنین برشمرد: کاهش تعداد بانک های طرف تعامل، اعمال مجدد تحریم های بانکی به بهانه فعالیت های تروریستی نظام، عدم همکاری قطعی بانک های بزرگ، فشار به بانک ها و کشورها برای عدم دسترسی نظام به پول فروش نفت، قرار گرفتن بخش نفت سر دوراهی کار با سپاه یا تحریم، افزایش ریسک سرمایه گذاری و کاهش سهم سپاه در شرکت های مشمول تحریم از ۵۰ به ۲۵% در دستورالعمل خزانه داری، کاهش جدی دسترسی نظام به ارز، احتمال تحریم ثانویه بانک مرکزی در صورت عدم قطع همکاری با سپاه، تحریم بخش های معدن، صنعت خودروسازی، پتروشیمی، نفت، الکترونیک، مخابرات و رایانه در ایران و بانک های خدمات دهنده به آنها به بهانه مقابله با برنامه موشکی از اثرات اجرای قانون کاتسا است.

یک رسانه حکومتی نیز با بررسی تحریمهای جدید امریکا و تفاوت آن با تحریمهای قبلی علیه رژیم نوشت: «در این به روز رسانی، برچسب هایی به بعضی افراد که قبلا در لیست بوده اند اضافه شده است که باعث می شود دلیل و تبعات حقوقی حضورشان در لیست تحریم متفاوت باشد. مهمترین برچسب، SDGT است وقتی اسم کسی چنین برچسبی می خورد تنبیهات متفاوتی نسبت قواعد قبلی برای همکاری با او وجود دارد.
این تفاوت اصلی کاتسا با تحریم های قبلی و عامل اهمیت برچسب SDGTاست. در واقع به زودی موجی از ورود افراد تازه به اس دی ان آغاز می شود که جرم ان ها همکاری با افراد برچسب دار است. اکنون صرفا شاهد استارت زدن ماشین هستیم».
این رسانه باند خامنه ای سپس باند روحانی را مورد حمله قرار داده می نویسد: «نوع عمل دولت از جمله شخص حسن روحانی، بانک مرکزی و وزارت نفت مهمترین عامل تعیین مرحله بعد است.
آینده نظام به واکنش دولت مرتبط است. هر چند که اگر بخواهم صریح باشم، امید زیادی به وقوف اهالی دولت به اهمیت نقششان نمی رود».

در همین حال آخوند مجتبی ذوالنور رئیس کمیته هسته ای مجلس ارتجاع، بدنبال اجرای قانون کاتسا یا قانون جامع تحریمهای رژیم آخوندی، بن بست رژیم را بر سر برجام به نمایش گذاشت و گفت: «در حال حاضر ما فراتر از NPT با آژانس همکاری داریم و پروتکل الحاقی را نیز به صورت داوطلبانه به اجرا درآورده ایم؛ بنابراین اگر قرار باشد نتوانیم از برجام استفاده کنیم و در مقابل تحریم ها اضافه شود باید در روند همکاری با آژانس تجدیدنظر کنیم و دسترسی هایی را که ممکن است منجر به شیطنت شود، محدود کنیم و در اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی هم تجدیدنظر کنیم».

در ادامه مخاصمات درونی رژیم بر سر شکست پیامدهای برجام، رسانه‌های باند خامنه‌ای ادعاهای دولت آخوند روحانی در زمینه رابطه با اروپا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را زیر ضرب گرفتند.
کیهان خامنه‌ای نوشت: «سفر اخیر آمانو به تهران و تأیید دوباره پایبندی نظام به توافق اتمی از سوی وی، نباید منجر به خطای محاسباتی دولت در قبال آژانس شود. آمانو و دیگر مقامات آژانس نشان داده‌اند که همزمان با تشدید فشارهای کاخ‌سفید، مواضع فنی و حقوقی خود در قبال توافق هسته‌ای را بازتنظیم می‌کنند. نمونه این رفتار را در جریان تقاضای آمانو برای بازتفسیر بند تی برجام مشاهده کردیم. از این رو، هم‌چنان باید در قبال آژانس و مدیرکل آن، رویکردی محتاطانه با چاشنی بی‌اعتمادی داشت».

یک رسانه دیگر این باند در مورد حرفهای عراقچی در جلسه روز چهارشنبه مجلس رژیم با عنوان «با جدیدترین رویاپردازی عراقچی، آشنا شوید!، نوشت: او گفته است: کشورهای اروپایی به طور کاملاٌ صریح با سیاستهای آمریکا و تخلفات این کشور مخالفت کردند! اما واضح است که طرف اروپایی نه تنها به نقض برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ توسط آمریکا اعتقادی ندارد بلکه همراستا با آمریکا نظام را متهم به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ می‌نماید.

یک رسانه‌ی دیگر حکومتی نیز نوشت: «گرچه اتحادیه اروپا بر سر برجام، موضع یکسانی با ترامپ ندارد اما به هر روی اروپا با آمریکا تعاملات گسترده‌ای دارد و نمی‌خواهد منافع خود را در روابط با آمریکا از دست بدهد...
فرانسه نیز می‌خواهد یک حاشیه در برجام ایجاد کند و دیگر اینکه با آمریکا در مساله برنامه موشکی همصدا شود».
این رسانه حکومتی به طور تلویحی خواهان تن دادن رژیم آخوندی به شرایط اروپا در مورد برنامه موشکی و مداخلات منطقه‌ای شد و نوشت:«نظام باید همه توان خود را برای حفظ برجام و گسترش روابط با جامعه جهانی به ویژه اتحادیه اروپا به کار ببرد».